H E' τάξη του Σχολείου μας, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Mουσικοθεατρικό εργαστήρι», παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση του Γιάννη Ξανθούλη «Tύμπανο Tρομπέτα και κόκκινα κουφέτα».
Oι μαθητές και οι μαθήτριες της E' τάξης κατάφεραν να κατανοήσουν το νόημα του κειμένου, να συνεργαστούν, να εμπιστευτούν και να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον, να ανακαλύψουν ή να αναδείξουν τα ταλέντα τους και, κυρίως, να βάλουν ένα φιλόδοξο στόχο και να τον πετύχουν. 31 Μαΐ 2015
28 Μαΐ 2015
Η μηχανή της συγγνώμης
Από τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό των Εκδόσεων Παπαδόπουλος και την
ενασχόλησή μας με το βιβλίο «Η συγνωμομηχανή».
Στα πλαίσια της συμμετοχής της Β΄
τάξης των Εκπαιδευτηρίων μας στο Πρόγραμμα Δημιουργικής Ανάγνωσης των Εκδόσεων
Παπαδόπουλος ασχοληθήκαμε με το βιβλίο «Η συγνωμομηχανή». Με ενθουσιασμό και
φαντασία τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί την υπόθεση του βιβλίου με τον δικό
τους ωραίο, απλό και παιδικό τρόπο. Μεταμορφώθηκαν σε σκιτσογράφους και
δημιούργησαν το δικό τους κόμικς-βιβλίο. Το σημαντικότερο, όμως, από όλα
είναι ότι τους δόθηκε η ευκαιρία να
έρθουν σε επαφή με ένα πολύ σημαντικό θέμα όπως αυτό της «Συγγνώμης». Ευαισθητοποιήθηκαν
και συζήτησαν για το θέμα της συγχώρεσης αλλά και της προσοχής που πρέπει να
έχει ένα παιδί στις διάφορες δραστηριότητές του, έτσι ώστε να προλαβαίνει
λαθάκια και ζημιές.
Σκιτσογράφοι:
Οι μαθητές και μαθήτριες του Β1
27 Μαΐ 2015
Μπροστά στη θεά Αθηνά
Σήμερα θα επισκεφτούμε
το Μουσείο της Ακρόπολης, μιας και αυτό ήταν η κύρια αιτία του ερχομού μας στην
Αθήνα.
Μπαίνουμε μέσα και μια
αύρα ελληνικού πολιτισμού διασκορπίζεται παντού. Κόσμος πολύς. Προχωράμε και
όλο περισσότερα εκθέματα γεμίζουν την ψυχή μας με συναισθήματα ολόκληρου
πολιτισμού. Ξάφνου το μάτι μου καρφώνεται πάνω σε ένα έκθεμα ενός τάφου. Δεν
χρειάζομαι πολλή ώρα για να καταλάβω πως εικονίζεται η θεά Αθηνά.
Ξάφνου βρίσκομαι στον
Όλυμπο. Να οι δώδεκα θεοί. Να κι η Αθηνά. Μυρωδιά του νέκταρ απλώνεται κι η
Αθηνά στην άκρη σκέφτεται. Ο χιτώνας της πάνω στο έκθεμα απεικονίζεται με κάθε
λεπτομέρεια. Ξυπόλητη είναι και κρατά ένα πελώριο κοντάρι. Η περικεφαλαία
στολίζει το κεφάλι της. Έχει πάρει σοβαρό βλέμμα, μάλλον θα σκέφτεται την ψυχή που
βρίσκεται στον τάφο.
Το ένα χέρι το έχει στο
πλευρό της, ενώ με το άλλο κρατά το πελώριο κοντάρι. Το βλέμμα της είναι τόσο
σκεπτικό, που θαρρείς σου μιλά. Σου λέει πως αυτή ηψυχή σήμαινε πολλά για τη
θεά!
Αισθάνομαι πλέον
Ελληνίδα.Μια αίσθηση συγκίνησης προβάλλεται στο πλευρό του σεβασμού προς τον
γλύπτη. Αισθάνομαι θεά δίπλα στην Αθηνά. Πλέον δεν μπορώ να κρατήσω τα δάκρυά
μου. Κι όμως ο ελληνικός πολιτισμός βρίσκεται σ΄ αυτά τα εκθέματα κι οι Άγγλοι
μας τα έχουν κλέψει. Μας έχουν κλέψει τον πολιτισμό μας. Μας έχουν κλέψει την
αίσθηση της Ελλάδας!
Ναταλία Κυροπούλου - Στ1
25 Μαΐ 2015
Ρωμαϊκά μνημεία της Θεσσαλονίκης
Στα πλαίσια
του εγκεκριμένου πολιτιστικού προγράμματος «Ρωμαϊκά και βυζαντινά μνημεία της
Θεσσαλονίκης» οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε2 των εκπαιδευτηρίων μας
εργάστηκαν σε ομάδες επιλέγοντας ένα μνημείο η καθεμία. Αφού συγκέντρωσαν πληροφορίες, τις επεξεργάστηκαν,
έγραψαν κείμενα και τελικά δημιούργησαν τις παρουσιάσεις που ακολουθούν.
Συνάντηση με τα ζώα των βιβλίων μας
Πολλά τα ζώα
που γνωρίσαμε φέτος μέσα από τις σελίδες των βιβλίων της Ε΄ τάξης! Κάποια από
αυτά ζουν σε υγροβιότοπους και τα συναντήσαμε στο κεφάλαιο της Γλώσσας «Ο φίλος μας το περιβάλλον», ενώ άλλα
αποτελούν είδη προς εξαφάνιση και τα μελετήσαμε στη Γεωγραφία στο κεφάλαιο «Η χλωρίδα και η πανίδα της Ελλάδας». Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον,
διάλεξαν ένα από αυτά τα ζώα το καθένα και ετοίμασαν
εργασίες - παρουσιάσεις!
19 Μαΐ 2015
Ένας ήρωας του βυθού
Στα πλαίσια του 1ου εκπαιδευτικού προγράμματος δημιουργικής ανάγνωσης των εκδόσεων "Παπαδόπουλος" η Α' τάξη ασχολήθηκε με δύο βιβλία: "Θέλω να γίνω
ήρωας" της Φραντζέσκας Αλεξοπούλου-Πετράκη και "Το αγαπημένο μου σπιτάκι" της
Λήδας Βαρβαρούση.
Αφού διαβάσαμε τα βιβλία και συζητήσαμε για τους ήρωες τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμπλήρωσαν ατομικά φύλλα εργασίας για κάθε βιβλίο. Στο τέλος τα παιδιά έγραψαν και εικονογράφησαν το δικό τους παραμύθι με τίτλο "Ένας ήρωας του βυθού", εμπνευσμένα από το βιβλίο " Θέλω να γίνω ήρωας".
Αφού διαβάσαμε τα βιβλία και συζητήσαμε για τους ήρωες τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμπλήρωσαν ατομικά φύλλα εργασίας για κάθε βιβλίο. Στο τέλος τα παιδιά έγραψαν και εικονογράφησαν το δικό τους παραμύθι με τίτλο "Ένας ήρωας του βυθού", εμπνευσμένα από το βιβλίο " Θέλω να γίνω ήρωας".
13 Μαΐ 2015
Ζώα προς εξαφάνιση
Στα πλαίσια των μαθημάτων της
Μελέτης του Περιβάλλοντος και της Ευέλικτης ζώνης τα παιδιά της Β΄ τάξης του
σχολείου μας ασχολήθηκαν με τα ζώα και τα χαρακτηριστικά τους. Γνώρισαν τα ζώα
προς εξαφάνιση και την αξία τους μέσα στο σύνολο των οργανισμών του πλανήτη
μας. Στη συνέχεια τα ζωγράφισαν βάζοντας όλο το ταλέντο και την αγάπη τους με
σκοπό να ευαισθητοποιήσουν και όσους θα δουν τα έργα τους.
12 Μαΐ 2015
Εκφράσεις και παροιμίες για την ελιά και το αμπέλι
Στα
πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος οι μαθητές της Γ' τάξης
ασχολήθηκαν με την ελιά και το αμπέλι. Αφού συζήτησαν για τα προϊόντα τους, για
την σπουδαιότητά τους στη διατροφή μας και τη σημασία τους στην ελληνική
παράδοση, παρουσίασαν σχετικές εκφράσεις και παροιμίες του λαού μας.
Τα λογοτεχνικά βιβλία είναι η πιο ωφέλιμη απασχόληση, ιδιαίτερα για τους μαθητές. Στους μαθητές της Γ' τάξης ανατέθηκε να διαλέξουν το αγαπημένο τους βιβλίο και να γράψουν τι τους άρεσε πιο πολύ σ' αυτό. Η εργασία αυτή έγινε σε χαρτόνι με το σχήμα φύλλου και έτσι προέκυψε το "Βιβλιόδεντρο", που στόλισε την τάξη τους.
2 Απρ 2015
Γίνε μακετίστας
Στα πλαίσια του μαθήματος των τεχνικών και στην ενότητα «Γίνε μακετίστας» κατασκευάσαμε τις δικές μας μακέτες. Αρχικά χωριστήκαμε σε
ομάδες και επιλέξαμε τι θα αναπαριστά η
μακέτα μας. Έπειτα τη σχεδιάσαμε. Με
βάση το σχέδιο αυτό και με τα κατάλληλα υλικά κατασκευάσαμε τις μακέτες μας.
Τις βάψαμε, τις διακοσμήσαμε και τις κολλήσαμε σε ένα μακετοχάρτονο, δηλαδή σε
ένα χοντρό, μεγάλο χαρτόνι.
Μπορείτε να τις δείτε στην παρακάτω παρουσίαση.
Μακέδου Ελένη
1 Απρ 2015
Μια στατιστική έρευνα για τα ατυχήματα
Τον τελευταίο καιρό στα πλαίσια της ενότητας «Ατυχήματα»
ασχοληθήκαμε με μία σχετική έρευνα. Τα παιδιά του Στ’1 συνέταξαν κάποια
ερωτηματολόγια για να ξεκινήσουν μια έρευνα. Οι μαθητές μετά από κλήρωση, τέθηκαν
να θέσουν τις ερωτήσεις τους στα παιδιά των υπόλοιπων τάξεων. Στη συνέχεια
έκαναν την καταγραφή των στοιχείων που είχαν στα χέρια τους. Τα αποτελέσματα
καταγράφηκαν σε υπολογιστικό φύλλο με «στατιστικές πίτες» στο πρόγραμμα του υπολογιστή το Microsoft Office Excel, στο μάθημα της πληροφορικής. Τα αποτελέσματα
μπορείτε να τα δείτε παρακάτω.
Εβελίνα Πετρίδου
8 Μαρ 2015
Συμμετέχουμε στον πανελλήνιο διαγωνισμό Γαλλοφωνίας
Η συμμετοχή των εκπαιδευτηρίων
μας στον πανελλήνιο διαγωνισμό γαλλοφωνίας έδωσε το έναυσμα για να ανακαλύψουμε
από την αρχή την πόλη μας, την Θεσσαλονίκη. Ταξιδέψτε μαζί μας και ξεναγηθείτε
στα μνημεία της, γνωρίστε την ιστορία τους, απολαύστε έναν πρωινό περίπατο στην
πλατεία Αριστοτέλους, στην παραλία ή στο ιστορικό κέντρο με ξεναγούς τους
μαθητές της γαλλόφωνης ομάδας του σχολείου μας.
20 Φεβ 2015
Συμμετέχουμε στους αγώνες χάντμπολ
Στα μέσα Φεβρουαρίου δύο ομάδες χάντμπολ μία κοριτσιών
και μία αγοριών, πήραν μέρος στο τουρνουά των Δημοτικών Σχολείων. Στην αρχή
πηγαίναμε με την αίσθηση ότι θα κερδίσουμε, ήμασταν λίγο αγχωμένοι και
ανυπόμονοι να παίξουμε. Τα αγόρια στον πρώτο αγώνα δεν τα πήγαμε και τόσο καλά
και χάσαμε. Μετά παίξαμε καλύτερα, αλλά χάσαμε για πολύ λίγο. Μετά μπήκαν τα
κορίτσια, που μπορώ να πω ότι έπαιξαν καλύτερα. στον πρώτο αγώνα κέρδισαν, αλλά κέρδισαν και στον
δεύτερο. Δεν πειράζει λοιπόν που χάσανε τα αγόρια αλλά δεν σημαίνει ότι δεν
έκαναν και τίποτα! Η συμμετοχή μετράει! Φύγαμε όλοι χαρούμενοι!
Γαλανός
Τάσος
Παρακολουθήστε στιγμιότυπα από τη συμμετοχή της ομάδας των αγοριών
Περισσότερες φωτογραφίες στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας.
3 Φεβ 2015
Πήραμε μέρος στους αγώνες μπάσκετ
Στις 27 Ιανουαρίου το πρωί εγώ και τα άλλα παιδιά της ομάδας
ήμασταν έτοιμοι για τους αγώνες μπάσκετ. Μπήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε
για το αθλητικό κέντρο της ΧΑΝΘ. Μόλις φτάσαμε, περιμέναμε στην αναμονή για να παίξουμε
με την πρώτη ομάδα. Ήταν σχετικά μια καλή ομάδα και αρχίσαμε να παίζουμε με
χαρά. Παίξαμε και με άλλες ομάδες και στο τέλος ανεβήκαμε στις κερκίδες για να
παίξουν και τα κορίτσια. Ήταν μια φανταστική εμπειρία.
Χρίστος Ραχώβαλης
Στις 27
Ιανουαρίου επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με κατεύθυνση το κλειστό γήπεδο της
Χ.Α.Ν.Θ. Εκεί θα παίζαμε αγώνες μπάσκετ με άλλα σχολεία της Περιφέρειας. Οι
γυμναστές μας μάς χώρισαν σε 4 ομάδες. Οι δύο ομάδες αποτελούνταν από κορίτσια
και οι άλλες δύο από αγόρια. Όταν φτάσαμε στη Χ.Α.Ν.Θ σχεδόν όλοι ήμασταν
αγχωμένοι.
Στην συνέχεια ακολούθησαν αγώνες στους οποίους
παίξαμε με πάθος. Όταν τελειώσαμε ήμασταν όλοι
κατενθουσιασμένοι.
Ευδοξία
Αποστολίδου
22 Ιαν 2015
Ένα βιβλίο από τα παλιά
Στην Α΄ τάξη του
δημοτικού, κι όταν πια είχαμε μάθει να γράφουμε, γράψαμε την πρώτη μας εργασία
με θέμα: «Μια περιπέτειά μου». Γράψαμε
με φαντασία και μάλιστα κάτω από την μικρή εργασία μας ζωγραφίσαμε όμορφες
εικόνες. Εργαστήκαμε με όρεξη και δημιουργήσαμε ένα
υπέροχο περιοδικό με τις εργασίες μας. Το είχαμε ξεχάσει μέχρι που μας το έφερε
πριν λίγες μέρες στην τάξη η παλιά μας δασκάλα, της Α΄ τάξης. Σας το δείχνουμε
παρακάτω, για να μοιραστούμε τις αναμνήσεις μας.
Ευδοξία Αποστολίδου - Στ1
24 Δεκ 2014
Τραγουδάμε για τα Χριστούγεννα στη Θεσσαλονίκη
Τελευταία μέρα πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων και μαθητές των τριών μεγαλύτερων τάξεων του Σχολείου μας ψάλλουν χριστουγεννιάτικες μελωδίες.
Επισκέπτονται το Δημαρχείο Πυλαίας Χορτιάτη, στο Πανόραμα, τα στούντιο του Δημοτικού Ραδιοφώνου Θεσσαλονίκης, FM100, το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, τη Μητρόπολη, την Πλατεία και τα στούντιο του Ράδιο Θεσσαλονίκη στην πλατεία Αριστοτέλους, ευχόμενοι σε όλους «Καλά Χριστούγεννα».
Χριστουγεννιάτικα διηγήματα από το Ε1
Αθόρυβη προσφορά
Το Χριστουγεννιάτικο διήγημα που θα σας
παρουσιάσω είναι «Η Αθόρυβη Προσφορά».
Αναφέρεται σε δυο αδελφάκια που καθώς
πλησίαζαν τα Χριστούγεννα, περίμεναν όπως κάθε χρόνο τα δώρα που θα τους
προσέφεραν οι συγγενείς τους. Όμως ένα αναπάντεχο γεγονός, η εισαγωγή του
Γιάννη στο νοσοκομείο λόγω σκωληκοειδίτιδας άλλαξε τα σχέδια τους. Ενώ η μικρή
αδελφή είχε μια πολύ άσχημη εντύπωση για το νοσοκομείο, όταν επισκέφθηκε τον
αδελφό της και είδε στημένη μέσα στο μεγάλο χολ την τεράστια φάτνη με το θείο
βρέφος στην αγκαλιά της Παναγίας, κάτι άλλαξε μέσα της.
Όταν έμαθε ότι οι αδελφές νοσοκόμες
στόλισαν το νοσοκομείο με το χριστουγεννιάτικο δέντρο, την φάτνη, τα λαμπάκια
και τα κεριά, κατάλαβε ότι δεν ήταν τόσο τρομερό. Οι γιατροί και οι
αδελφές νοσοκόμες κυκλοφορούσαν αθόρυβα και φρόντιζαν τους αρρώστους, όπως ο
Χριστός που ήρθε στη γη για να χαρίσει αγάπη, ειρήνη και ελπίδα σε όλους τους
ανθρώπους. Η εγχείριση του Γιάννη μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων
δίδαξε τρία καλά στη μικρή αδελφούλα του. Να μη φοβάται τα νοσοκομεία και να
επισκέπτεται αρρώστους. Άλλα πιο πολύ μίλησε μέσα στην ψυχή της, το έργο της
αδελφής νοσοκόμας που θυμίζει το έργο του Χριστού αλλά και του Μεγάλου
Βασιλείου που ίδρυσε τη Βασιλειάδα. Έτσι αποφάσισε όταν μεγαλώσει να
γίνει αδελφή νοσοκόμα για να προσφέρει και εκείνη χαρά και φροντίδα σε όσους
έχουν ανάγκη.
Στέλλα Σουλτανίδου, Ε1
* * *
Η
ιστορία της βασιλόπιτας
Το διήγημα που θα σας παρουσιάσω έχει τον
τίτλο «Η
ιστορία της βασιλόπιτας» του Στέλιου Πελασγού και αναφέρεται στο
έθιμο του φλουριού της βασιλόπιτας.
Η ιστορία διαδραματίζεται στην
Καισάρεια της Καππαδοκίας. Ένας βάρβαρος πολεμιστής αποφασίζει να την
κατακτήσει με το στρατό του. Ο Μέγας Βασίλειος μαζεύει όλα τα χρυσαφικά και τα
παραδίδει στον κατακτητή. Αυτός ντροπιασμένος φεύγει χωρίς να τα πάρει. Η πόλη
σώζεται αλλά ο Μέγας Βασίλειος δεν μπορεί να δώσει πίσω στον καθένα τα
χρυσαφικά που έδωσε. Έτσι φτιάχνει πίτες στις οποίες βάζει τα χρυσαφικά και τις
μοιράζει στους πιστούς μετά τη Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία. Το θαύμα
γίνεται και όλοι παίρνουν αυτά που είχαν προσφέρει.
Έτσι η κοπή της βασιλόπιτας έχει γίνει
έθιμο και κάθε χρόνο την Πρωτοχρονιά κόβουμε βασιλόπιτα και όποιος τύχει το
φλουρί είναι ο τυχερός της χρονιάς.
Ασπασία Κυριαφίνη, Ε1
* * *
Στο Χριστό στο
κάστρο
Το βιβλίο που σας παρουσιάζω έχει τίτλο «Στο Χριστό στο κάστρο». Συγγραφέας του είναι ο Αλέξανδρος
Παπαδιαμάντης, που έζησε στη Σκιάθο από το 1851 και πέθανε το 1911. Επειδή η
γλώσσα που έγραφε ήταν καθαρεύουσα το βιβλίο που παρουσιάζω είναι σε
απόδοση του Κώστα Πούλου.
Η ιστορία που διηγείται το βιβλίο
διαδραματίζεται παραμονή Χριστουγέννων στη Σκιάθο. Δυο ενορίτες του
παπά-Φραγκούλη του Σακελλάριου πήγαν στο κάστρο, που ήταν σ’ ένα γιγάντιο βράχο
στην άλλη άκρη του νησιού, να μαζέψουν ξύλα. Όμως ο χειμώνας ήταν βαρύς κι
αποκλείστηκαν. Τότε ο παπάς με κάποιους συγχωριανούς αποφάσισαν να τους βρουν
και να τους φέρουν πίσω. Μαζί τους πήγε και η παπαδιά με το γιο της το Σπύρο
γιατί το είχε τάμα, και άλλες γυναίκες. Αποφασισμένοι να πάνε όχι από την
στεριά αλλά από την θάλασσα ξεκίνησαν πρωί-πρωί για το Κάστρο. Το ταξίδι τους
ήταν πολύ δύσκολο. Τόσο που κινδύνεψε η ζωή τους. «Κόντευαν μεσάνυχτα όταν
έφτασαν… μισοπνιγμένοι, παγωμένοι, αλμυροί από τη θάλασσα και λευκοί από το
χιόνι.» Εκεί ήταν οι δύο αποκλεισμένοι ενορίτες και δύο βοσκοί βρήκαν εκεί
καταφύγιο από το κρύο. Όλοι μαζί ετοίμασαν την εκκλησία για τη
χριστουγεννιάτικη λειτουργία. Στη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας ακούστηκαν
φωνές από έξω. Ήταν τρεις ναυτικοί που κατέληξαν εκεί παρασυρμένοι από την
τρικυμία. Μετά τη Λειτουργία χαρούμενοι όλοι που είχαν σωθεί και ήταν γεροί
φάγανε και ήπιαν ευτυχισμένοι.
Διονυσία Ξανθάκη, Ε1
* * *
Μια ξεχωριστή
μέρα του μπαρμπα-Πανώφ
Ο μπαρμπα-Πανώφ ήταν ένας απλός άνθρωπος
και αγαπητός από όλους. Δεν ήταν πλούσιος μα ούτε και φτωχός, είχε τα
απαραίτητα για να ζήσει απλά και ταπεινά. Έμενε σ' ένα μικρό και φτωχικό
δωματιάκι.
Μια μέρα όμως συνέβη κάτι απίθανο στον
μπαρμπα-Πανώφ. Καθώς κοιμόταν άκουσε μια φωνή που του ανακοίνωσε ότι ανήμερα
των Χριστουγέννων θα τον επισκεφτεί, «Ο Θεός θα ήταν που μου μίλησε»,
συλλογίστηκε. Την άλλη μέρα λοιπόν έφτιαξε το πρωινό του και πετάχτηκε στο
παράθυρο του περιμένοντας τον Χριστό. Καθώς Τον περίμενε είδε τον οδοκαθαριστή
που κάθε μέρα καθάριζε τους δρόμους μες στο κρύο. Του έκανε νόημα να έρθει και
αυτός παραξενεμένος τον πλησίασε. Ο μπαρμπα-Πανώφ τον προσκάλεσε για ένα ποτήρι
τσάι. Εκείνος δέχτηκε. Όταν ο οδοκαθαριστής έφυγε ο μπαρμπα-Πανώφ διέκρινε στον
δρόμο μια νέα γυναίκα με ένα μωράκι στην αγκαλιά της. Η γυναίκα φαινόταν
ταλαιπωρημένη. Ο μπαρμπα-Πανώφ την κάλεσε στο σπίτι του και της πρόσφερε φαγητό
από το μεσημεριανό του. Ακόμα χάρισε στο μικρό μωράκι το πιο όμορφο ζευγάρι
παπουτσιών που είχε φτιάξει, γιατί ήταν τσαγκάρης.
Όταν ο ήλιος έδυσε ο
μπαρμπα-Πανώφ παραπονέθηκε πως ο Θεός δεν ήρθε όπως του είχε υποσχεθεί. Και
τότε άκουσε εκείνη τη φωνή ξανά η οποία του εξήγησε πως ήρθε με τη μορφή του
οδοκαθαριστή και της γυναίκας με το μωράκι. Ο μπαρμπα-Πανώφ παραξενεύτηκε αλλά
σιγά-σιγά ένα χαμόγελο εμφανίστηκε στο πρόσωπό του!
Νελλίνα Καμπίτση, Ε1
* * *
Τα Χριστούγεννα
του τεμπέλη
του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Παραμονές Χριστουγέννων και όλοι οι
κάτοικοι του χωριού φαίνονταν αγανακτισμένοι από την εργασία τις μέρες των
γιορτών. Μόνο ο μαστρο-Παύλος (ο πιο τεμπέλης του χωριού) χαλάρωνε πίνοντας
ρούμι στο καπηλειό του Πατσόπουλου. Διωγμένος από το σπίτι του, βρισμένος από
την γυναίκα του και προσβεβλημένος από τους συγγενείς του. Ούτε πεντάρα δεν
είχε για να πληρώσει το ρούμι του, καλά που τον κέρασε ο μαστρο- Δημήτρης
λέγοντας τα νέα του. Φεύγοντας από το καπηλειό ονειρευόταν μια ψητή γαλόπουλα.
Μια ιδέα του πέρασε από το μυαλό ότι αν συμφιλιωθεί με την γυναίκα του ίσως
φάει μαζί της τα Χριστούγεννα. Ανοίγοντας την εξώπορτα του σπιτιού του ούτε ο
αέρας δεν ακουγόταν… Με διάφορα τεχνάσματα, λοιπόν, προσπαθεί να ξανακερδίσει
την εμπιστοσύνη της οικογένειάς του.
Μαρία Νίτσα, E1
23 Δεκ 2014
Δημιουργούμε κινούμενες εικόνες (gif animation)
Στο μάθημα της Φυσικής και στην ενότητα της Οπτικής μάθαμε για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει ο κινηματογράφος. Το μάτι μας συλλαμβάνει την εντύπωση μιας εικόνας για χρονικό διάστημα 1/10 του δευτερολέπτου.
Έτσι λοιπόν, με αφορμή αυτό το μάθημα, κάναμε μια εργασία. Ο καθένας/καθεμιά έπρεπε να κόψει δέκα κομμάτια χαρτί σε μέγεθος 6 x 10 cm και στο καθένα να ζωγραφίσει ένα σκίτσο, ίδιο αλλά συγχρόνως να διαφέρει κάπως από το προηγούμενο. Αφού είδαμε τη δημιουργία όλων μέσα στην τάξη, διαλέξαμε αυτά που μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα gif animation. Με τη βοήθεια του δασκάλου μας συνθέσαμε τις τέσσερις εργασίες που μπορείτε να δείτε παρακάτω.
Για το Στ1
Γιάννης Πειστικός - Βασίλης Κοντέας
Εργασία: Γιάννης Πειστικός Εργασία: Βασίλης Κοντέας
Εργασία: Έλλη Κουζλόγλου Εργασία: Βιβή Μωυσιάδου
Όμορφη πόλη - άσχημη πόλη
Στο μάθημα
των Τεχνικών η κύρια Μαρίνα, δασκάλα των Καλλιτεχνικών, μας ανέθεσε να ετοιμάσουμε μια εργασία. Το θέμα της
ήτανε «Τα όμορφα και τα άσχημα της πόλης μας». Συγκεκριμένα, μας καθοδήγησε στο να κάνουμε την εργασία
ομαδικά. Η κάθε ομάδα έπρεπε να πάει μια
βόλτα στην πόλη μας και να τραβήξει φωτογραφία ό,τι της φαινόταν όμορφο καθώς
και ό,τι έβρισκε άσχημο και αντιαισθητικό. Στη συνέχεια η ομάδα έπρεπε να αποτυπώσει ή να κολλήσει τις φωτογραφίες της επιλογής της πάνω σε ένα χαρτόνι συγκεκριμένων διαστάσεων . Κατόπιν η ομάδα, εφόσον το έκρινε
σκόπιμο, μπορούσε να γράψει μία λεζάντα
κάτω από την κάθε φωτογραφία.
Για το Στ1
Καλλιόπη Τρύφων
17 Δεκ 2014
Εργασίες στα γερμανικά
Οι εργασίες των
μαθητών έγιναν σύμφωνα με την ολοκλήρωση σχετικού κεφαλαίου που διδάχτηκαν στο
βιβλίο τους!
Δ΄ Τάξη : Die Schüler
stellen sich vor -Οι μαθητές συστήνονται
Ε΄ Τάξη : Mein
Traumzimmer -Το ονειρεμένο μου δωμάτιο
Στ΄ Τάξη: Mein
Traumschule - Το σχολείο των ονείρων μου
28 Νοε 2014
Χάρτες από πλαστελίνη
Στο μάθημα
της Μελέτης Περιβάλλοντος μιλήσαμε για τους γεωφυσικούς χάρτες. Οι μαθητές,
αφού γνώρισαν τα χρώματα και τα σύμβολα που υπάρχουν στους χάρτες, προσπάθησαν
με πλαστελίνη να δημιουργήσουν δικούς τους!
21 Νοε 2014
Καλλιτεχνώντας... γεωμετρικά
Οι μικροί
μαθητές της Β’ τάξης ξεδίπλωσαν τις καλλιτεχνικές τους ικανότητες πάνω σε
γεωμετρικά σχήματα. Έτσι έμαθαν να ξεχωρίζουν τα επίπεδα σχήματα από τα στερεά
ζωγραφίζοντας.
Πόσο πιο
ευχάριστη είναι έτσι η μάθηση!
Art by class b from eapdim
20 Νοε 2014
Καλλιτεχνικές προσεγγίσεις
Το παζλ των διακοπών μου
Με αφορμή τις καλοκαιρινές διακοπές μας μας ανατέθηκε στο
μάθημα των καλλιτεχνικών μια εργασία, στην οποία έπρεπε οι μαθητές και οι
μαθήτριες του Στ1 να ζωγραφίσουν ή να κολλήσουν φωτογραφίες από το καλοκαίρι
που πέρασαν.
Πρώτα κόψαμε τα κομμάτια του παζλ, μετά ζωγραφίσαμε τις
αναμνήσεις από τις καλοκαιρινές μας διακοπές κι ύστερα τα κολλήσαμε σ΄ ένα
χαρτόνι οποιουδήποτε χρώματος.
Αυτή η εργασία αποδείχτηκε πολύ ωραία, διότι είχε ένα
καταπληκτικό αποτέλεσμα. Πολύχρωμα χαρτόνια που είχαν αποτυπωμένες τις αναπολήσεις
κάθε παιδιού από το όμορφο καλοκαίρι που πέρασε το καθένα.
Αναστασία Παπαδοπούλου
Puzzle from eapdim
Η γυναίκα της Πίνδου
Στο μάθημα των καλλιτεχνικών φτιάξαμε μια εργασία με την
ευκαιρία του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου. Να πώς την φτιάξαμε, ώστε
να μπορείτε να τις δείτε παρακάτω:
1. Η δασκάλα των καλλιτεχνικών μας έδωσε
τα σκίτσα από Ηπειρώτισσες γυναίκες.
2. Τα κόψαμε με το ψαλίδι και μετά τα κολλήσαμε
σε χαρτί Α4. Στη συνέχεια βάψαμε το
τοπίο, καθώς και την Ηπειρώτισσα.
3. Στη συνέχεια κολλήσαμε την εργασία
μας σε χαρτόνι επιλογής μας.
4. Τέλος την παραδώσαμε στην κυρία των
καλλιτεχνικών και τώρα στολίζει την αίθουσα καλλιτεχνικών μας.
Ναταλία Κυροπούλου
Pindos from eapdim
Φύλλα
φθινοπώρου
Με αφορμή την είσοδο του φθινοπώρου, στο μάθημα των
τεχνικών, κάθε μαθητής και μαθήτρια της Στ1 δημοτικού έφτιαξε μία εργασία, με θέμα
«Τα φύλλα». Η εργασία έγινε ως εξής:
1. Στην αρχή, σχεδιάσαμε τα περιγράμματα από τα φύλλα, με μαύρο
μαρκαδόρο.
2. Στη συνέχεια, τα ζωγραφίζαμε με ό,τι τρόπο ήθελε ο
καθένας αλλά μόνο με τα φθινοπωρινά χρώματα, όπως το κίτρινο, το κόκκινο, το
πορτοκαλί.
3. Στο τέλος, όταν είχε
βαφτεί και το φόντο, το κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι δικής μας επιλογής.
Οι εργασίες αυτές στολίζουν τώρα τους τοίχους γύρω από την
αίθουσα τεχνικών του Σχολείου μας αλλά και την αίθουσα διδασκαλίας.
Πλάτων
Σταμπουλίδης
Leaves from eapdim
Ας
ζωγραφίσουμε κάτι για τη διατροφή μας
Με αφορμή την υγιεινή
διατροφή αποφασίσαμε την ώρα των τεχνικών να κάνουμε αφίσες που παρουσιάζουν
τροφές που καταναλώνουμε. Χωρίσαμε ένα κομμάτι χαρτί σε δύο μέρη, απ’ την μια
υγιεινά φαγητά και απ’ την άλλη ανθυγιεινά φαγητά.
Ελευθέριος Γαζής
10 Νοε 2014
Η κυρα-Καλή και οι 12 μήνες
Το Β1 του σχολείου μας θέλει να σας παρουσιάσει την κυρά-Καλή με τους
12 μήνες!
Αφού μάθαμε όλους τους μήνες με τη σειρά, τις μέρες και τα
χαρακτηριστικά τους κι αφού καταλάβαμε πως όλοι έχουν κάτι καλό να μας προσφέρουν,
σκεφτήκαμε να τους μοιραστούμε με εσάς.
Στην αρχή θα δείτε την κυρά-Καλή μόνη, ψάχνοντας τους μήνες. Μετά τη
συνάντησή της μαζί τους. Στη συνέχεια τον κάθε μήνα με την ιστορία του και
τέλος όλους τους μήνες ανά εποχή.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)