24 Φεβ 2016

Γερμανικά για μικρούς και μεγάλους...

Δ΄ τάξη

Was mache ich (nicht) gern 
Τι (δεν) μ’αρέσει να κάνω 

Oι μαθήτριες/ές  έμαθαν πώς ονομάζονται οι δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου στη γερμανική γλώσσα. Στη συνέχεια ζωγράφισαν και έγραψαν τι τους αρέσει/δεν τους αρέσει να κάνουν στον ελεύθερό τους χρόνο!

Δείτε παρακάτω κάποιες από τις εργασίες τους




Ε΄ τάξη

Ich suche einen E-Mail –Partner! 
Ψάχνω φίλους μέσω E-Mail!

Τα παιδιά της Ε τάξης μάς συστήνονται και αναζητούν μέσω e-mail να γνωρίσουν φίλους από όλο τον κόσμο με γλώσσα επικοινωνίας τη γερμανική!

Δείτε παρακάτω κάποιες από τις εργασίες τους




Στ΄ τάξη

Το Σχολείο των ονείρων μου
Meine Traumschule

Οι μαθητές/τριες ασχολήθηκαν με λεξιλόγιο σχετικό με το σχολείο, τις τάξεις, τα σχολικά είδη, τις αίθουσες, τα σχολικά μαθήματα κ.α.

Δείτε παρακάτω κάποιες από τις εργασίες τους


23 Φεβ 2016

Έθιμα της πατρίδας μας

Σε εργασία που έγινε και αφορούσε στα έθιμα της πατρίδας μας, μας ζητήθηκε να αναπτύξουμε ένα έθιμο, το οποίο, κατά προτίμηση, μπορούσαν να μας αφηγηθούν οι γονείς μας ή οι παππούδες μας και γιαγιάδες μας. Αφού διαβάστηκαν στην τάξη, στη συνέχεια μορφοποιήθηκαν ηλεκτρονικά, ανιχνεύτηκαν σχετικές εικόνες και δημιουργήθηκε η ομαδική εργασία που μπορείτε να δείτε παρακάτω.
Από τη δουλειά που κάναμε διαπιστώσαμε ότι στην οικογένειά μας αλλά και στη χώρα μας γενικότερα υπάρχουν αρχαίες ρίζες εθίμων που γιορτάζονται μέχρι σήμερα κι ελπίζουμε να γιορτάζονται πάντα.

Ιωάννα Καστανίδου –Στ2

16 Φεβ 2016

Στους μαθητικούς αγώνες βόλεϊ


Στις αρχές Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκαν μαθητικοί αγώνες βόλεϊ, στους οποίους το Σχολείο μας έλαβε μέρος. Την αντιπροσώπευσή του ανέθεσε σε 15 παιδιά, εκ των οποίων τα 10 φοιτούν στην Στ’ τάξη, ενώ τα άλλα 5 στην Ε’. Αφού φορέσαμε τις στολές μας με το σήμα των Εκπαιδευτηρίων μας, επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο που μας μετέφερε στο κλειστό γήπεδο της ΧΑΝΘ. Όταν φτάσαμε και μπήκαμε μέσα, είδαμε πολλά σχολεία και ακούγαμε δυνατές φωνές. Καθίσαμε στις κερκίδες, αρχίσαμε να παρατηρούμε τον τρόπο με τον οποίο έπαιζαν οι άλλες ομάδες μα και τα λάθη τους, τα οποία θα μπορούσαμε να αποφύγουμε. Στη συνέχεια μας ανακοινώθηκε ότι θα χωριζόμασταν σε 3 ομάδες. Όταν ήρθε η ώρα μας να παίξουμε, νιώθαμε αρχικά όλοι αγχωμένοι, γιατί παίζαμε πρώτη φορά. Μπήκαμε δυνατά στον αγώνα και στα δύο πρώτα παιχνίδια κερδίσαμε. Το σχολείο μας τελικά αναδείχτηκε πρώτο. Δεν μπορούσαμε να περιγράψουμε πόσο ενθουσιασμένοι ήμασταν! Το σχολείο μας έκλεψε την παράσταση, αφού ολοκληρώσαμε τους αγώνες χωρίς ήττα. Κατά τη διάρκεια των αγώνων τα παιδιά που δεν έπαιζαν ενθάρρυναν τα υπόλοιπα. Χαιρόμαστε που βγάλαμε ασπροπρόσωπους τους ανθρώπους που πίστεψαν στις δυνάμεις μας και μας επέλεξαν να εκπροσωπήσουμε το σχολείο μας. Ελπίζουμε να μας δοθεί η ευκαιρία να συμμετάσχουμε και σε άλλους τέτοιους αγώνες και να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε στις προσδοκίες των δασκάλων μας.

                                       Νελλίνα Καμπίτση - Γιάννης Πόντζο  - Στ1
Δείτε παρακάτω στιγμιότυπα από τους αγώνες


9 Φεβ 2016

Η τέχνη του ψηφιδωτού

Τα παιδιά της Ε΄ τάξης, στα πλαίσια διαθεματικής προσέγγισης της Βυζαντινής Ιστορίας και της Αισθητικής Αγωγής, ήρθαν σε επαφή με την τέχνη του ψηφιδωτού. Γνώρισαν την ιστορία του από την αρχαία Ελλάδα έως τη Βυζαντινή εποχή και έμαθαν τεχνικές. Τέλος, στο μάθημα των καλλιτεχνικών κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του ψηφιδωτό με σχέδια εμπνευσμένα από τη βυζαντινή περίοδο, αλλά και τη λαϊκή τέχνη.











29 Ιαν 2016

Στους αγώνες χειροσφαίρισης

Στους σχολικούς αγώνες χάντμπολ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, που έγιναν στα μέσα Ιανουαρίου του 2016 στο κλειστό γήπεδο της ΧΑΝΘ, συμμετείχαν πολλά σχολεία όπως και το δικό μας. Ήμασταν πολύ χαρούμενοι και έτοιμοι να παίξουμε όποια θέση και αν πάρουμε. Για πολλούς αυτό ήταν μια μεγάλη εμπειρία, όπως και γι΄ αυτούς που είχαν ξαναπάει. Το πρώτο μας παιχνίδι ήταν αγχωτικό, αλλά παίξαμε πολύ καλά και νικήσαμε. Στα επόμενα παιχνίδια μας έφυγε το άγχος. Τελικά πήραμε την  πρώτη θέση και ήμασταν κατενθουσιασμένοι όχι μόνο για τη νίκη αλλά και για την προσπάθειά μας. Στο τέλος μπήκαμε στο σχολικό και επιστρέψαμε στο σχολείο ικανοποιημένοι κι εμείς και οι γυμναστές.

Δείτε παρακάτω στιγμιότυπα από τους αγώνες

Δημήτρης Μπεχλιβάνης - Στ2

21 Ιαν 2016

Μελετώντας και κατασκευάζοντας ηφαίστεια

Ορμώμενοι από το μάθημα της Γεωγραφίας, κατασκευάσαμε ομοιώματα ηφαιστείων από κοιν ά υλικά: ένα πλαστικό μπουκαλάκι από νερό, χαρτί κουζίνας και ταινία.
Χωριστήκαμε σε ομάδες κι αρχίσαμε να δημιουργούμε με τις οδηγίες της δασκάλας μας.
Τα υλικά αυτά τα χρωματίσαμε, προσπαθώντας να δώσουμε το χρώμα των ηφαιστείων. Στη συνέχεια δώσαμε ζωή στα ηφαίστειά μας με δύο τρόπους. Πρώτα χρησιμοποιήσαμε ένα μπαλάκι του πινγκ πονγκ, ένα καλαμάκι, αλουμινόχαρτο κι έναν αναπτήρα. Βάζοντας φωτιά κάτω από το αλουμινόχαρτο, μέσα στο οποίο ήταν τυλιγμένο το μπαλάκι, άρχισε να βγαίνει καπνός από τον κρατήρα του τεχνητού ηφαιστείου μας.
Στη συνέχεια, μέσα στον κρατήρα ρίξαμε μαγειρική σόδα. Στη συνέχεια ρίξαμε ξίδι. Η χημική αντίδραση που έγινε προκάλεσε την «έκρηξη».
Ήταν ένα καταπληκτικό πείραμα!
 Καλλιόπη Παπαδοπούλου -  Στ2

15 Ιαν 2016

Τέχνη και Μαθηματικά

Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ' τάξης υλοποίησαν τo σχέδιο εργασίας "Τέχνη και Μαθηματικά". Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης μιλήσαμε για τα γεωμετρικά σχήματα και τις ιδιότητές τους, ενώ διαπιστώσαμε ότι τα ίδια γεωμετρικά σχήματα που χρησιμοποιούμε στα μαθηματικά μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε και στη ζωγραφική. Οι καρποί της προσπάθειάς των μαθητών αποτυπώθηκαν στις εργασίες τους, που στόλισαν τους τοίχους έξω από τις αίθουσές τους. Εμπνευσμένοι από μεγάλους καλλιτέχνες, αναπαρέστησαν γνωστούς πίνακες, έβαλαν και τη δική τους πινελιά και ορίστε τα αποτελέσματα.

 







24 Δεκ 2015

Χριστούγεννα 2015 στη Θεσσαλονίκη

Και φέτος οι μαθητές και μαθήτριες των μεγαλύτερων τάξεων των Εκπαιδευτηρίων «Ο Απόστολος Παύλος» τραγουδούν για τα Χριστούγεννα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές.

20 Δεκ 2015

Χριστούγεννα... ἐν χορδαῖς καί ὀργάνοις


Ενώ τα Χριστούγεννα απέχουν μόλις μία εβδομάδα, οι μαθητές της Στ΄ τάξης παρουσίασαν μια μουσική εκδήλωση που χωριζόταν σε 5 μέρη.

1.  Από τη Βυζαντινή Υμνολογία. Ακούστηκαν το απολυτίκιο και το κοντάκιο των Χριστουγέννων, δύο τροπάρια από τον Εσπερινό, ο ειρμός της Α΄ ωδής και τα μεγαλυνάρια της Θ΄ ωδής.

2. Ο μυστικός κόσμος της εικόνας της του Χριστού Γεννήσεως. Με σύγχρονη προβολή της εικόνας της Γεννήσεως του Θεοφάνη από την Κρήτη, που φυλάσσεται στην  Ι.Μ. Σταυρονικήτα του Αγίου Όρους, οι μαθητές έμαθαν και διάβασαν την ερμηνεία των εικονιζομένων.

3. Νότες χριστουγεννιάτικες. Ακούστηκαν 5 χριστουγεννιάτικα σύγχρονα τραγούδια με ενδιάμεσα κείμενα και κλασικά ποιήματα Ελλήνων συγγραφέων και ποιητών.

4. Οι αυλοί των Χριστουγέννων. Σε διδασκαλία και διεύθυνση της δασκάλας μουσικής κ. Άννας Τσάμη, οι μαθητές έπαιξαν με τις φλογέρες και τα μεταλλόφωνα δύο χριστουγεννιάτικες μελωδίες.

5. Χριστούγεννα της παράδοσης. Αποδόθηκαν  τα Μοραΐτικα κάλαντα, καθώς και τα κάλαντα της Θράκης, της Ικαρίας και της Χίου. Ενδιάμεσα ακούστηκε το κείμενο του Φώτη Κόντογλου «Παραμονή Χριστούγεννα».

Η διδασκαλία και η διεύθυνση της χορωδίας έγινε από τον δάσκαλο μουσικής κ. Αλέξανδρο Σαββόπουλο.

Δείτε τα πέντε μέρη της εκδήλωσης παρακάτω.

1. Από τη Βυζαντινή Υμνολογία




2. Ο μυστικός κόσμος της εικόνας της του Χριστού Γεννήσεως





3. Νότες χριστουγεννιάτικες





4. Οι αυλοί των Χριστουγέννων




5. Χριστούγεννα της παράδοσης


8 Δεκ 2015

Ένας δρόμος, μια ιστορία

Τελειώνοντας την ενότητα της Γλώσσας η οποία αναφέρεται στην «Κατοικία», μας ζητήθηκε να γράψουμε ένα κείμενο για τον δρόμο που κατοικούμε. Έτσι μάθαμε από πού πήρε η οδός μας το όνομα της. Ο κύριός μας μας ανέθεσε να  πληκτρολογήσουμε, το διορθωμένο κείμενό μας στο Word. Η ιδέα αυτή μας βοήθησε όλους, γιατί εξασκηθήκαμε στην πληκτρολόγηση, στο πώς να μορφοποιούμε σωστά ένα κείμενο.  Μάθαμε αρκετά πράγματα για την μορφοποίηση κειμένου και εικόνας, μερικά πλήκτρα συντόμευσης στον κειμενογράφο αλλά και σε όλο τον υπολογιστή και άλλα πολλά πράγματα που βοήθησαν τον καθένα ξεχωριστά.

Γιώργος Κραχτόπουλος - Στ2 

19 Νοε 2015

Η ελιά στη μυθολογία

Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος οι μαθητές της Γ' τάξης ασχολήθηκαν με την ελιά και τα προϊόντα που παράγονται απ' αυτή. Έτσι τους δόθηκε η ευκαιρία να συνδέσουν το μάθημα αυτό με το μάθημα της Ιστορίας και να παρουσιάσουν διάφορους μύθους της ελληνικής μυθολογίας που σχετίζονται με την ελιά και το ελαιόλαδο.
Δείτε παρακάτω τις χειρόγραφες εργασίες τους.

18 Νοε 2015

Περιήγηση στη Θεσσαλονίκη... στα γερμανικά

Στα πλαίσια της διδασκαλίας των μαθητών της Ε τάξης Δημοτικού για την ιστορία της Θεσσαλονίκης και της εμβάθυνσης στην πολιτιστική ιστορία των αξιοθεάτων της, οι μαθητές θέλησαν να παρουσιάσουν και στην γερμανική γλώσσα την πόλη τους, τη Θεσσαλονίκη. 
Η παρουσίαση-βίντεο ξεκινά με αναφορά στην ιστορία της πόλης και ακολουθεί περιγραφή των σημαντικότερων σημείων της, από το Επταπύργιο και τα κάστρα  μέχρι την παραλία.

13 Νοε 2015

Φυσική ζωή... σωστή επιλογή

Τον Νοέμβριο στη Γλώσσα ασχοληθήκαμε με τη διατροφή. Μιλήσαμε για τα υγιεινά τρόφιμα και με βάση αυτό σκεφτήκαμε να κάνουμε μια αφίσα. Όλα τα παιδιά φέραμε φωτογραφίες τροφίμων. Την ώρα των καλλιτεχνικών βάλαμε όλες τις φωτογραφίες στο τραπέζι και αρχίσαμε να ψάχνουμε τις κατάλληλες που θα βάζαμε στην αφίσα. Επιλέξαμε το σλόγκαν «Φυσική ζωή... σωστή επιλογή» και τέλος, τις ταιριάξαμε και τις κολλήσαμε μαζί με τον τίτλο.


Ιωάννα Μανιώτη –Στ2


Και την ώρα της επιλογής των φωτογραφιών

12 Νοε 2015

Ένα θεατρικό δρώμενο στα γερμανικά

Πρόκειται για μια εναλλακτική προσέγγιση της γερμανικής γλώσσας μέσα από την οικεία για τα παιδιά αφήγηση παραμυθιών.  Οι μαθητές και μαθήτριες συνεργάστηκαν στο ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης απαιτητικής, επειδή θεατρική γλώσσα  ήταν η γερμανική. Παρουσίασαν μύθους γνωστούς και αγαπημένους σε όλους μας κι έτσι είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μία  πρωτότυπη μαθησιακή εμπειρία.

22 Οκτ 2015

Επέτειος Μακεδονικού Αγώνα

Στις αρχές Οκτωβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας  επισκεφτήκαμε το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στη Θεσσαλονίκη.
Ξεναγηθήκαμε στις αίθουσές του και ενημερωθήκαμε για τα ελληνικά επαναστατικά κινήματα στη Μακεδονία κατά τον 19ο αιώνα, την κοινωνία της Μακεδονίας το ίδιο διάστημα, τα ελληνικά ανταρτικά σώματα και τους βαλκανικούς πολέμους.


Το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Προξένου Κορομηλά, δίπλα στη Μητρόπολη.
 Το Μουσείο στεγάζεται σε ένα νεοκλασικό κτίριο, στο οποίο κατά την Τουρκοκρατία στεγάστηκε το ελληνικό Γενικό Προξενείο Θεσσαλονίκης, που στα χρόνια του ένοπλου Μακεδονικού Αγώνα υπήρξε το μυστικό επιτελικό κέντρο του Αγώνα με επικεφαλής τον πρόξενο Λάμπρο Κορομηλά.
Λίγες μέρες μετά ακολούθησε εκδήλωση σχετική μ΄ αυτήν την περίοδο της ιστορίας μας, που έγινε στην αίθουσα τελετών του Σχολείου μας. Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε τα δύο τραγούδια που ακούστηκαν στην εκδήλωση μας αυτή.
Δημήτρης Ταξίτης


12 Ιουν 2015

Θέματα ρωμαϊκής ιστορίας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της ιστορίας προσπάθησαν και κατάφεραν να δημιουργήσουν  σε μορφή powerpoint μερικά αξιόλογα θέματα που σχετίζονται με τα ρωμαϊκά χρόνια. Με πολλή διάθεση έδωσαν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Μνημεία της Ρώμης



Πρόσωπα στη Ρωμαϊκή Ιστορία



Τα επτά θαύματα του κόσμου




Η συγγνωμομηχανή

Από τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό των Εκδόσεων Παπαδόπουλος και την ενασχόληση μας με το βιβλίο “Η Γιολάντα και η συγγνωμομηχανή”.

Στα πλαίσια της συμμετοχής της Β' τάξης των Εκπαιδευτηρίων  μας στο Πρόγραμμα Δημιουργικής Ανάγνωσης των Εκδόσεων Παπαδόπουλος ασχοληθήκαμε με το βιβλίο “ Η Γιολάντα και η συγνωμομηχανή”. Τα παιδιά εργάστηκαν με πολύ κέφι για να αποτυπώσουν σε φωτογραφίες την υπόθεση και τα συναισθήματα των χαρακτήρων. Στη συνέχεια έγινε ηχογράφηση ολόκληρου του βιβλίου και προσαρμόστηκε πάνω στις φωτογραφίες των παιδιών. Έτσι δημιουργήθηκε η ταινιούλα που μπορείτε να δείτε παρακάτω. 
Πάνω απ' όλα βέβαια τους δόθηκε η ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της ταπείνωσης καθώς και της συγγνώμης. 
Οι μαθητές και μαθήτριες του Β2


8 Ιουν 2015

Μια συλλογή ποιημάτων

Στο μάθημα της Γλώσσας οι μαθητές της Γ' τάξης ασχολήθηκαν με την παραγωγή διαφόρων ειδών γραπτού λόγου. Ένα από αυτά ήταν και η ποίηση. Παίρνοντας αφορμή από ποιήματα γνωστών ποιητών, κλήθηκαν να γράψουν τα δικά τους. Και τα κατάφεραν!

6 Ιουν 2015

Ο Οδυσσέας στο νησί των Κυκλώπων

Στη Γ' τάξη γίνεται η πρώτη γνωριμία των μαθητών με την Ιστορία. Ένα μέρος της ιστορίας είναι και η μυθολογία, η οποία ενθουσιάζει τα παιδιά και τα κάνει να θέλουν να ανακαλύψουν και να μάθουν ακόμη περισσότερα. Βλέποντας αυτό το ενδιαφέρον, το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε στην Ευέλικτη Ζώνη ήταν η "Ελληνική Μυθολογία". Πέρα από το να μάθουμε, να γράψουμε ή να ζωγραφίσουμε, αυτό που περίμεναν κάθε φορά με ανυπομονησία οι μαθητές ήταν να παρακολουθήσουν τον εκάστοτε μύθο σε κινούμενα σχέδια. Αυτό μας έδωσε την ιδέα να δημιουργήσουμε τη δική μας ταινία κινουμένων σχεδίων "Ο Οδυσσέας στο νησί των Κυκλώπων". Φτιάξαμε με πλαστελίνη τους ήρωες και ό,τι άλλο θα χρειαζόμασταν, στήσαμε το σκηνικό, γράψαμε το έργο με διαλόγους, το ηχογραφήσαμε και αρχίσαμε να φωτογραφίζουμε τις κινήσεις των ηρώων. 
Η γρήγορη εναλλαγή αυτών των φωτογραφιών συνθέτει την ταινία μας. Παρακολουθήστε την!


5 Ιουν 2015

Μνημεία της Θεσσαλονίκης

Οι μαθητές της Γ' τάξης με αφορμή τα μαθήματα της Ιστορίας και την Μελέτης Περιβάλλοντος γνώρισαν τον πολιτισμό της χώρας μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Μιλώντας για τον πολιτισμό της Θεσσαλονίκης τούς δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουν κάποια από τα μνημεία της πόλης μας.

Ζώα του τόπου μας

Ανάμεσα σε όλα τα ενδιαφέροντα και χρήσιμα πράγματα που έμαθαν στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος οι μαθητές της Γ' τάξης, ανακάλυψαν μέσα από διάφορες δραστηριότητες και γνώρισαν τα ζώα που ζουν στον τόπο μας. Μάζεψαν πληροφορίες και παρουσιάζουν τις κυριότερες από αυτές.

31 Μαΐ 2015

«Tύμπανο, τρομπέτα και κόκκινα κουφέτα» - Μια θεατρική παράσταση

  H E' τάξη του Σχολείου μας, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Mουσικοθεατρικό εργαστήρι», παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση του Γιάννη Ξανθούλη «Tύμπανο Tρομπέτα και κόκκινα κουφέτα».
Oι μαθητές και οι μαθήτριες της E' τάξης κατάφεραν να κατανοήσουν το νόημα του κειμένου, να συνεργαστούν, να εμπιστευτούν και να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον, να ανακαλύψουν ή να αναδείξουν τα ταλέντα τους και, κυρίως, να βάλουν ένα φιλόδοξο στόχο και να τον πετύχουν. 


28 Μαΐ 2015

Η μηχανή της συγγνώμης

Από τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό των Εκδόσεων Παπαδόπουλος και την ενασχόλησή μας με το βιβλίο «Η συγνωμομηχανή».

Στα πλαίσια της συμμετοχής της Β΄ τάξης των Εκπαιδευτηρίων μας στο Πρόγραμμα Δημιουργικής Ανάγνωσης των Εκδόσεων Παπαδόπουλος ασχοληθήκαμε με το βιβλίο «Η συγνωμομηχανή». Με ενθουσιασμό και φαντασία τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί την υπόθεση του βιβλίου με τον δικό τους ωραίο, απλό και παιδικό τρόπο. Μεταμορφώθηκαν σε σκιτσογράφους και δημιούργησαν το δικό τους κόμικς-βιβλίο. Το σημαντικότερο, όμως, από όλα είναι  ότι τους δόθηκε η ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα πολύ σημαντικό θέμα όπως αυτό της «Συγγνώμης». Ευαισθητοποιήθηκαν και συζήτησαν για το θέμα της συγχώρεσης αλλά και της προσοχής που πρέπει να έχει ένα παιδί στις διάφορες δραστηριότητές του, έτσι ώστε να προλαβαίνει λαθάκια και ζημιές.

Σκιτσογράφοι:

Οι μαθητές και μαθήτριες του Β1 


27 Μαΐ 2015

Μπροστά στη θεά Αθηνά

Σήμερα θα επισκεφτούμε το Μουσείο της Ακρόπολης, μιας και αυτό ήταν η κύρια αιτία του ερχομού μας στην Αθήνα.
Μπαίνουμε μέσα και μια αύρα ελληνικού πολιτισμού διασκορπίζεται παντού. Κόσμος πολύς. Προχωράμε και όλο περισσότερα εκθέματα γεμίζουν την ψυχή μας με συναισθήματα ολόκληρου πολιτισμού. Ξάφνου το μάτι μου καρφώνεται πάνω σε ένα έκθεμα ενός τάφου. Δεν χρειάζομαι πολλή ώρα για να καταλάβω πως εικονίζεται η θεά Αθηνά.
Ξάφνου βρίσκομαι στον Όλυμπο. Να οι δώδεκα θεοί. Να κι η Αθηνά. Μυρωδιά του νέκταρ απλώνεται κι η Αθηνά στην άκρη σκέφτεται. Ο χιτώνας της πάνω στο έκθεμα απεικονίζεται με κάθε λεπτομέρεια. Ξυπόλητη είναι και κρατά ένα πελώριο κοντάρι. Η περικεφαλαία στολίζει το κεφάλι της. Έχει πάρει σοβαρό βλέμμα, μάλλον θα σκέφτεται την ψυχή που βρίσκεται στον τάφο.
Το ένα χέρι το έχει στο πλευρό της, ενώ με το άλλο κρατά το πελώριο κοντάρι. Το βλέμμα της είναι τόσο σκεπτικό, που θαρρείς σου μιλά. Σου λέει πως αυτή ηψυχή σήμαινε πολλά για τη θεά!

Αισθάνομαι πλέον Ελληνίδα.Μια αίσθηση συγκίνησης προβάλλεται στο πλευρό του σεβασμού προς τον γλύπτη. Αισθάνομαι θεά δίπλα στην Αθηνά. Πλέον δεν μπορώ να κρατήσω τα δάκρυά μου. Κι όμως ο ελληνικός πολιτισμός βρίσκεται σ΄ αυτά τα εκθέματα κι οι Άγγλοι μας τα έχουν κλέψει. Μας έχουν κλέψει τον πολιτισμό μας. Μας έχουν κλέψει την αίσθηση της Ελλάδας!

Ναταλία Κυροπούλου - Στ1

25 Μαΐ 2015

Ρωμαϊκά μνημεία της Θεσσαλονίκης

Στα πλαίσια του εγκεκριμένου πολιτιστικού προγράμματος «Ρωμαϊκά και βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης» οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε2 των εκπαιδευτηρίων μας εργάστηκαν σε ομάδες επιλέγοντας ένα μνημείο η καθεμία.  Αφού συγκέντρωσαν πληροφορίες, τις επεξεργάστηκαν, έγραψαν κείμενα και τελικά δημιούργησαν τις παρουσιάσεις που ακολουθούν. 

Συνάντηση με τα ζώα των βιβλίων μας

Πολλά τα ζώα που γνωρίσαμε φέτος μέσα από τις σελίδες των βιβλίων της Ε΄ τάξης! Κάποια από αυτά ζουν σε υγροβιότοπους και τα συναντήσαμε στο κεφάλαιο της Γλώσσας «Ο φίλος μας το περιβάλλον», ενώ άλλα αποτελούν είδη προς εξαφάνιση και τα μελετήσαμε στη Γεωγραφία στο κεφάλαιο «Η χλωρίδα και η πανίδα της Ελλάδας».  Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διάλεξαν ένα από αυτά τα ζώα το καθένα και ετοίμασαν εργασίες - παρουσιάσεις!

19 Μαΐ 2015

Ένας ήρωας του βυθού

Στα πλαίσια του 1ου εκπαιδευτικού προγράμματος δημιουργικής ανάγνωσης των εκδόσεων "Παπαδόπουλος"  η Α' τάξη ασχολήθηκε με δύο βιβλία: "Θέλω να γίνω ήρωας" της Φραντζέσκας Αλεξοπούλου-Πετράκη και "Το αγαπημένο μου σπιτάκι" της Λήδας Βαρβαρούση. 
Αφού διαβάσαμε τα βιβλία και συζητήσαμε για τους ήρωες τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμπλήρωσαν ατομικά φύλλα εργασίας για κάθε βιβλίο. Στο τέλος τα παιδιά έγραψαν και  εικονογράφησαν το δικό τους παραμύθι με τίτλο "Ένας ήρωας του βυθού", εμπνευσμένα από το βιβλίο " Θέλω να γίνω ήρωας".

13 Μαΐ 2015

Ζώα προς εξαφάνιση

Στα πλαίσια των μαθημάτων της Μελέτης του Περιβάλλοντος και της Ευέλικτης ζώνης τα παιδιά της Β΄ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν με τα ζώα και τα χαρακτηριστικά τους. Γνώρισαν τα ζώα προς εξαφάνιση και την αξία τους μέσα στο σύνολο των οργανισμών του πλανήτη μας. Στη συνέχεια τα ζωγράφισαν βάζοντας όλο το ταλέντο και την αγάπη τους με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν και όσους θα δουν τα έργα τους.

12 Μαΐ 2015

Εκφράσεις και παροιμίες για την ελιά και το αμπέλι

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος οι μαθητές της Γ' τάξης ασχολήθηκαν με την ελιά και το αμπέλι. Αφού συζήτησαν για τα προϊόντα τους, για την σπουδαιότητά τους στη διατροφή μας και τη σημασία τους στην ελληνική παράδοση, παρουσίασαν σχετικές εκφράσεις και παροιμίες του λαού μας.



Τα λογοτεχνικά βιβλία είναι η πιο ωφέλιμη απασχόληση, ιδιαίτερα για τους μαθητές. Στους μαθητές της Γ' τάξης ανατέθηκε να διαλέξουν το αγαπημένο τους βιβλίο και να γράψουν τι τους άρεσε πιο πολύ σ' αυτό. Η εργασία αυτή έγινε σε χαρτόνι με το σχήμα φύλλου και έτσι προέκυψε το "Βιβλιόδεντρο", που στόλισε την τάξη τους.


2 Απρ 2015

Γίνε μακετίστας

Στα πλαίσια του μαθήματος των τεχνικών και στην ενότητα «Γίνε μακετίστας» κατασκευάσαμε  τις δικές μας μακέτες. Αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες και επιλέξαμε τι θα αναπαριστά  η μακέτα μας. Έπειτα τη σχεδιάσαμε.  Με βάση το σχέδιο αυτό και με τα κατάλληλα υλικά κατασκευάσαμε τις μακέτες μας. Τις βάψαμε, τις διακοσμήσαμε και τις κολλήσαμε σε ένα μακετοχάρτονο, δηλαδή σε ένα χοντρό, μεγάλο χαρτόνι.
Μπορείτε να τις δείτε στην παρακάτω παρουσίαση.
Μακέδου Ελένη

1 Απρ 2015

Μια στατιστική έρευνα για τα ατυχήματα

Τον τελευταίο καιρό στα πλαίσια της ενότητας «Ατυχήματα» ασχοληθήκαμε με μία σχετική έρευνα. Τα παιδιά του Στ’1 συνέταξαν κάποια ερωτηματολόγια για να ξεκινήσουν μια έρευνα. Οι μαθητές μετά από κλήρωση, τέθηκαν να θέσουν τις ερωτήσεις τους στα παιδιά των υπόλοιπων τάξεων. Στη συνέχεια έκαναν την καταγραφή των στοιχείων που είχαν στα χέρια τους. Τα αποτελέσματα καταγράφηκαν σε υπολογιστικό φύλλο με «στατιστικές πίτες» στο πρόγραμμα  του υπολογιστή το Microsoft Office Excel, στο μάθημα της πληροφορικής. Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε παρακάτω.

Εβελίνα Πετρίδου


8 Μαρ 2015

Συμμετέχουμε στον πανελλήνιο διαγωνισμό Γαλλοφωνίας


Η συμμετοχή των εκπαιδευτηρίων μας στον πανελλήνιο διαγωνισμό γαλλοφωνίας έδωσε το έναυσμα για να ανακαλύψουμε από την αρχή την πόλη μας, την Θεσσαλονίκη. Ταξιδέψτε μαζί μας και ξεναγηθείτε στα μνημεία της, γνωρίστε την ιστορία τους, απολαύστε έναν πρωινό περίπατο στην πλατεία Αριστοτέλους, στην παραλία ή στο ιστορικό κέντρο με ξεναγούς τους μαθητές της γαλλόφωνης ομάδας του σχολείου μας.


20 Φεβ 2015

Συμμετέχουμε στους αγώνες χάντμπολ

Στα μέσα Φεβρουαρίου δύο ομάδες χάντμπολ μία κοριτσιών και μία αγοριών, πήραν μέρος στο τουρνουά των Δημοτικών Σχολείων. Στην αρχή πηγαίναμε με την αίσθηση ότι θα κερδίσουμε, ήμασταν λίγο αγχωμένοι και ανυπόμονοι να παίξουμε. Τα αγόρια στον πρώτο αγώνα δεν τα πήγαμε και τόσο καλά και χάσαμε. Μετά παίξαμε καλύτερα, αλλά χάσαμε για πολύ λίγο. Μετά μπήκαν τα κορίτσια, που μπορώ να πω ότι έπαιξαν καλύτερα. στον πρώτο αγώνα κέρδισαν, αλλά κέρδισαν και στον δεύτερο. Δεν πειράζει λοιπόν που χάσανε τα αγόρια αλλά δεν σημαίνει ότι δεν έκαναν και τίποτα! Η συμμετοχή μετράει! Φύγαμε όλοι χαρούμενοι!


Γαλανός Τάσος  


Παρακολουθήστε στιγμιότυπα από τη συμμετοχή της ομάδας των κοριτσιών
Παρακολουθήστε στιγμιότυπα από τη συμμετοχή της ομάδας των αγοριών


Περισσότερες φωτογραφίες στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας.