5 Δεκ 2019

Αρχαίοι ναοί, Ιωνικός ρυθμός

Κατά την αρχαϊκή περίοδο οι ναοί που χτίζονται είναι επιβλητικοί και μαρμάρινοι. Δύο ρυθμοί κυριαρχούν και τους ζωγράφισαν οι μαθητές της Δ΄ για να εντοπίσουν τις διαφορές.












4 Δεκ 2019

Χριστουγεννιάτικος διαγωνισμός Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας

Κάθε χρόνο διοργανώνεται διαγωνισμός που απευθύνεται σε μαθήτριες –τές του δημοτικού  για τη χριστουγεννιάτικη κάρτα της Γερμανικής Πρεσβείας. Οι μαθήτριες – τές του σχολείου μας και φέτος συμμετείχαν στο διαγωνισμό αυτό στέλνοντας τις ζωγραφιές τους με θέμα «Παραδοσιακές Χριστουγεννιάτικες Αγορές». Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τα όμορφα έργα τους!























3 Δεκ 2019

Από την Εγώπολη στην Εσύπολη

Στην Ε΄ τάξη ξεκίνησαν η σκυταλοδρομία ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων και οι βιβλιοπαρουσιάσεις! Αρχικά οργανώσαμε τη βιβλιοθήκη της τάξης (καταγραφή και ταξινόμηση βιβλίων, ορισμός κανόνων λειτουργίας) και στη συνέχεια κάθε μαθητής/τρια δανείστηκε ένα βιβλίο. Την αρχή του βιβλιοπαρουσιάσεων έκανε με επιτυχία η μαθήτρια Κατερίνα Ακριβοπούλου και ενέπνευσε την υπόλοιπη τάξη για τη συνέχεια. 
Ονοματεπώνυμο: Κατερίνα Ακριβοπούλου
Τίτλος βιβλίου: Από την Εγώπολη στην Εσύπολη
Συγγραφέας: Μυρσίνη Βιγγοπούλου
Είδος βιβλίου: Διήγημα
Η υπόθεση του βιβλίου: Ζούσε κάποτε ένας μικρός Εγωπολίτης, ο Πείσμονας, που του είχε γίνει έμμονη ιδέα να εξερευνήσει την Εσύπολη. Πήρε από τη βασίλισσα της Εγώπολης την άδεια να πάει εκεί. Εκείνη του είπε να βάζει πάντα το ΕΓΩ μπροστά του. ΄Ομως αυτός ακολούθησε τη συμβουλή ενός παππούλη, που  βρήκε στον δρόμο του, που ήταν να βάζει πάντα το ΕΣΥ μπροστά του. Στην Εσύπολη όλοι του φέρονταν υπέροχα: Έκανε καινούριους φίλους, έμαθε να μην είναι εγωιστής και, το κυριότερο, έμαθε για τον αληθινό Θεό. Ήταν πολύ ωραία στην Εσύπολη, αλλά μια μέρα πήρε την απόφαση να γυρίσει στην Εγώπολη. Εκεί η Βασίλισσα Οίηση τον τίμησε με ένα μετάλλιο, μα μόλις του το πέρασε στον λαιμό αυτός της ομολόγησε για τον αληθινό Θεό, για το ότι δεν ήταν πια εγωιστής και για το ότι παράκουσε τη συμβουλή της. Εκείνη εξοργίστηκε και τον έριξε στη φυλακή (.....)
Η αξιολόγησή μου: Το βιβλίο μου άρεσε πολύ, γιατί περνάει ένα πολύ ωραίο μήνυμα για μικρούς και μεγάλους.

2 Δεκ 2019

Επίσκεψη στους βασιλικούς τάφους των Αιγών


   Μια βροχερή και συννεφιασμένη μέρα βρέθηκα σ΄ ένα μικρό χωριουδάκι. Απ΄ ό,τι ξέρω, Βεργίνα το ονόμασαν. Σ΄ αυτό το μέρος ένα και μόνο πράγμα μ΄  εντυπωσίασε πολύ. Το μουσείο με τους βασιλικούς τάφους, που ανακαλύφθηκαν από τον Μανόλη Ανδρόνικο το 1977. Όταν έφτασα στον χώρο όπου έπρεπε να βρίσκεται το μουσείο δεν είδα τίποτα, παρά μόνο ένα καταπράσινο ύψωμα, μια τούμπα δέσποζε μπροστά μου. Στα αριστερά είδα μια στοά και κατευθύνθηκα προς τα κει.

   Σκοτάδι επικρατεί ολόγυρα. Ανοιγοκλείνω τα μάτια μου, για να συνηθίσω το περιβάλλον όπου βρίσκομαι. Πρώτα πράγμα που με υποδέχεται είναι το θέαμα των επιτύμβιων στηλών της Νεκρόπολης. Έχουν πάνω τους σκαλισμένα και γραμμένα ονόματα καθώς και σχέδια. Προχωρώ προς τον τάφο IV . Το φως είναι λιγοστό. Ενώ κρέμομαι από τα κάγκελα, μπορώ να διακρίνω στο βάθος ενός σκαμμένου κομματιού του μουσείου, έναν μισοκατεστραμμένο τάφο, να κλαίει τις κλεμμένες πέτρες του. Οι γέρικες κολόνες, που στέκονται μπροστά του, προσπαθούν να μη γείρουν πλάγια και χάσουν τα τελευταία τους κομμάτια.
   
  Καθώς προχωράω βρίσκομαι μπροστά στο Ηρώο, που είναι κατεστραμμένο. Εδώ κάηκε ο βασιλιάς Φίλιππος ο Β΄. Το θαυμάζω για λίγο και ύστερα πηγαίνω σ΄ αυτό που ήθελα πιο πολύ να δω, την αρπαγή της Περσεφόνης. Μια θαυμάσια τοιχογραφία, που αναπαριστά τον Άδη να κλέβει την όμορφη κόρη της θεάς Δήμητρας, που τη δείχνει να κάθεται στενοχωρημένη και να κλαίει τον χαμό της θυγατέρας της.
  Μια ταμπέλα μου τραβά το μάτι! Γράφει: «Τάφος Φιλίππου Β». Κατεβαίνω σκαλοπάτια. Αντικρίζω ένα «παλάτι». Κάθομαι λιγάκι και το παρατηρώ κι αυτό που βλέπω είναι ότι τα χρώματά του δεν έχουν φύγει με τα χρόνια. Δεν υπήρχε κάτι ιδιαίτερο για να δω, πέρα από μια τεράστια μαρμάρινη πόρτα, ζωγραφιά με βασιλικό κυνήγι λιονταριού και κίονες κολλημένους στον τοίχο. Ο τάφος μοιάζει  σαν σπίτι με προθάλαμο και κυρίως θάλαμο.
    Στον προθάλαμο οι αρχαιολόγοι βρήκαν μια ολόχρυση λάρνακα μέσα σε σαρκοφάγο που έφερε ένα αστέρι 12 ακτίνων. Όταν την άνοιξαν βρήκαν κόκαλα μιας νεκρής γυναίκας σκεπασμένο με ένα χρυσοπόρφυρο ύφασμα, που είναι το μόνο ύφασμα που διασώζεται μέχρι σήμερα, λόγω του ότι είναι φτιαγμένο από χρυσές κλωστές. Βρήκαν και ένα γυναικείο διάδημα διακοσμημένο με φυσικό τοπίο, στο μέσο του οποίου μπορείς να εντοπίσεις κι ένα πουλάκι να κάθεται ανάμεσα στα λουλούδια που απεικονίζονται. Στον προθάλαμο βρέθηκαν επίσης οι κνημίδες του Φιλίππου, η μια λίγο μικρότερη από την άλλη, επειδή ο Φίλιππος είχε τραυματιστεί σε μια μάχη και κούτσαινε μετά. Δίπλα στις κνημίδες βλέπω και τη χρυσή φαρέτρα, τον γωρυτό, και τις μύτες από τα βέλη, κάτι που σημαίνει ότι τα βέλη ήταν από ξύλο. Δίπλα εκτίθεται ένα επίχρυσο διάδημα με το άμμα του Ηρακλέους.



   
   Άλλο πράγμα που μου κάνει εντύπωση είναι η αναπαράσταση ενός κρεβατιού, που είναι στολισμένο με ελεφαντοστέινες κεφαλές· στην  αριστερή μεριά ο Φίλιππος και στην απέναντι ο Αλέξανδρος, ενώ στη μέση εικονίζονται κάποια άλλα πρόσωπα, που δεν αναγνωρίζω. Βρέθηκαν στον κυρίως θάλαμο του τάφου. Σε ξεχωριστή προθήκη αντικρίζω το πιο εντυπωσιακό εύρημα: την ολόχρυση λάρνακα του βασιλιά Φιλίππου, διακοσμημένη με σκαλιστό ήλιο με 16 ακτίνες, λιονταρίσια σκαλιστά πόδια και έναν ρόδακα στη μέση του ήλιου. Από πάνω της το πιο βαρύτιμο ολόχρυσο στεφάνι βελανιδιάς της ιστορίας. Στην ακριβώς απέναντι προθήκη εντυπωσιάζομαι από τον σιδερένιο χρυσοποίκιλτο θώρακα, το σιδερένιο ξίφος και το εντυπωσιακό κράνος με το χαρακτηριστικό μακεδονικό λοφίο· όλα είναι σκουριασμένο από τα χρόνια. Στην ίδια βιτρίνα βρίσκεται και η τελετουργική ασπίδα, που ο Φίλιππος τη χρησιμοποιούσε για τις εμφανίσεις του κι όχι στις μάχες.
   


   Στον ίδιο χώρο βρέθηκε κι ένα επίχρυσο περιτραχήλιο, που δε λάμπει όσο τα υπόλοιπα χρυσά αντικείμενα. Και στους δύο χώρους του τάφου βρέθηκαν ασημένια σκεύη συμποσίου, όπως κάλυκες και κύλικες. Ιδιαίτερη προσοχή δίνω σε έναν κάλυκα, που στον πυθμένα του υπάρχει μια μορφή Σιληνού. Βρέθηκαν επίσης σκεύη λουτρού, από τα οποία μεγαλύτερη εντύπωση μου κάνει ο λυχνούχος, ένα σκεύος με τρύπες, ώστε το φως να μπορεί να διαχέεται μέσα απ΄ αυτές, αλλά να μη μπορεί να βρέχεται, για να μη σβήνει το λυχνάρι που έβαζαν μέσα.

   
Προχωρώντας στο μουσείο, κατεβαίνω τα σκαλιά που οδηγούν στον «Τάφο του Πρίγκιπα», του Αλέξανδρου Δ΄.  Είναι ο δεύτερος τάφος που βρέθηκε ασύλητος. Ο προθάλαμος σ΄ αυτόν τον τάφο ήταν τελείως άδειος, αλλά υπάρχουν ζωγραφιές στους τοίχους του. Στον δεύτερο χώρο βρέθηκε μια τεφροδόχος υδρία με ένα χρυσό στεφάνι βελανιδιάς, που ήταν ειδικά κατασκευασμένη με τρόπο ώστε να δεχτεί τις στάχτες του Αλέξανδρου του Δ΄. Σ΄ αυτόν τον τάφο βρέθηκαν λιγότερα αντικείμενα. Μου άρεσε ένα τηγάνι, που έφερε μια χοντρή λαβή, η οποία τελείωνε σε κεφάλι κριαριού, καθώς και ένα ασημένιο σουρωτήρι, ο ηθμός.
   Εδώ τελειώνει η έκθεση του μουσείου. Βγαίνοντας με αποχαιρετά η φωτογραφία του Μανόλη Ανδρόνικου, που με προσκαλεί να επισκεφτώ και στο μέλλον το ιδιαίτερα εντυπωσιακό και ίσως το καλύτερο μουσείο της χώρας μας. Αμέσως μετά βγαίνω από το ημίφως των τάφων στο φως του συννεφιασμένου ουρανού της Βεργίνας.
Δημήτρης Αγγουράς - Κατερίνα Μόσχου - Κυριακή Μοσχοβάκη 
Στ2







Τις επόμενες μέρες, στο μάθημα των εικαστικών, κατασκευάσαμε χαλκογραφία με το άστρο της Βεργίνας, το οποίο κοσμήσαμε με το άμμα του Ηρακλέους, τον κόμπο του Ηρακλή.


29 Νοε 2019

Αφίσες στα γαλλικά...

Οι μαθητές της έκτης δημοτικού, στα πλαίσια του μαθήματος των γαλλικών, ασχολήθηκαν με τις αφίσες και παρουσίασαν τις δικές τους πρωτότυπες δημιουργίες.





28 Νοε 2019

Berliner Mauer - Το τείχος του Βερολίνου


Με αφορμή την τριακοστή επέτειο από την πτώση του τείχους του Βερολίνου οι μαθητές –τριες του τμήματος γερμανικών της  ΣΤ τάξης μαζί με την καθηγήτριά τους κ. Φαίη Μάμμου ετοίμασαν ένα βίντεο – αφιέρωμα στο γεγονός αυτό, βλέποντάς το μέσα από τη δική τους ματιά!

23 Νοε 2019

Κάθετες και παράλληλες ευθείες

Στα Μαθηματικά μάθαμε για τις κάθετες και τις παράλληλες ευθείες. Για να τις εμπεδώσουν τα παιδιά, έγιναν τα ίδια ευθείες και τοποθετούνταν στο πάτωμα της τάξης ανάλογα με την οδηγία που έπαιρναν : π.χ. Τοποθετήσου παράλληλα με την ευθεία - Ελπίδα ή τοποθετήσου κάθετα με την ευθεία – Δημήτρη. Τα παιδιά ένα ένα τοποθετήθηκαν σωστά και τώρα πια μπορούν να ξεχωρίσουν αλλά και να τραβήξουν τις δικές τους κάθετες και παράλληλες ευθείες!


18 Νοε 2019

Φίλοι για πάντα...


Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης του Δημοτικού μας σχολείου συμμετέχουν φέτος σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα e - twinning! Σε συνεργασία με μαθητές από σχολεία της Πολωνίας, της Ρουμανίας, της Κύπρου και της Γαλλίας ασχολούνται με το πρόγραμμα "Friends Fur -ever. We learn about dogs!". Στόχος είναι μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, ανταλλαγή γνώσεων και απόψεων και δράσεις ευαισθητοποίησης να γνωρίσουν τον σκύλο ως φίλο και βοηθό του ανθρώπου. Να αντιληφθούν την ευθύνη φροντίδας που έχει ο ιδιοκτήτης ενός σκύλου, τη διαφορά ανάμεσα στην υιοθεσία και την αγορά, αλλά και τον σωστό τρόπο προσέγγισης και μεταχείρισης ενός ξένου σκύλου. Θα γνωρίσουν σκύλους που λειτουργούν θεραπευτικά και υποστηρικτικά για τους ανθρώπους, καθώς και σκύλους απαραίτητους βοηθούς σε διάφορα επαγγέλματα. 
Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές να ανοιχτούν πέρα από τα όρια του δικού τους σχολείου, να γνωρίσουν άλλες χώρες, γλώσσες και πολιτισμούς και να μάθουν να συνεργάζονται με την ομάδα τους, αλλά και με το ευρύτερο σύνολο για ένα κοινό αποτέλεσμα.

15 Νοε 2019

Προϊόντα διατροφής



Παίρνοντας αφορμή από την ενότητα της γλώσσας «Διατροφή», μας ανατέθηκε μια εργασία για ένα είδος φαγητού, απ΄ αυτά που καταναλώνουμε καθημερινά. Στο κάθε παιδί ανατέθηκε κάτι διαφορετικό. Το πρώτο βήμα ήταν να καταγράψουμε στο πρόχειρο γενικές πληροφορίες που αφορούσαν στο είδος, τον τρόπο παρασκευής του και την ωφελιμότητά του.



Μετά, σύμφωνα με ένα πρότυπο-μικρογραφία που μας δόθηκε, κατασκευάσαμε με λευκό πηλό το προϊόν της διατροφής που είχε αναλάβει ο καθένας. Αφού στέγνωσε, μετά από δύο μέρες, το βάψαμε κατάλληλα. Αυτό το μέρος της εργασίας μας φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.


Αλλά υπήρχαν κι άλλα ζητούμενα. Γράψαμε ένα διαφημιστικό κείμενο για το προϊόν μας και δημιουργήσαμε μια περιληπτική παρουσίαση στο powerpoint, την οποία ανακοινώσαμε στην τάξη.
Χρυσή Χατζόγλου -  Στ2

11 Νοε 2019

Μελετάμε τη Χάρτα του Ρήγα


Την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, στην ιστορία εργαστήκαμε πάνω στη Χάρτα του Ρήγα. Το πρώτο βήμα της εργασίας μας ήταν να προετοιμαστούμε να απαντήσουμε σε ήδη δοσμένες ερωτήσεις, των οποίων τις απαντήσεις ανιχνεύσαμε μέσα από ένα ενδιαφέρον σχετικό έντυπο, που μας δόθηκε σε ηλεκτρονική μορφή.

Το δεύτερο βήμα έγινε με τον χωρισμό μας σε 8 τριμελείς ή τετραμελείς ομάδες, καθεμιά από τις οποίες εργάστηκε μπροστά σε έναν υπολογιστή της Βιβλιοθήκης του σχολείου, και συμπληρώνοντας τις ερωτήσεις. Υπήρχε μάλιστα και μία ερώτηση, για την οποία δεν ήμαστε προετοιμασμένοι και την απάντησή της τη βρήκαμε εκείνη την ώρα.






























Αφού παραδώσαμε τα γραπτά μας, προσπαθήσαμε και καταφέραμε να συνθέσουμε ένα παζλ που απεικόνιζε σε μικρογραφία τη Χάρτα. Καθένας/καθεμιά πήρε τα 12 ανακατεμένα κομμάτια που του δόθηκαν και το συνέθεσε κολλώντας τα, βοηθούμενος/η από την εικόνα που έβλεπε στην οθόνη.

Το τέταρτο βήμα έγινε στην αυλή. Εκεί τοποθετήσαμε δυο τεράστια κομμάτια μοκέτας και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα κρατούσε τα γιγάντια κομμάτια της Χάρτας του Ρήγα και η άλλη ομάδα τα παρατηρούσε, προσπαθώντας να βρει τη σωστή θέση για το καθένα, έτσι ώστε να δημιουργηθεί η Χάρτα όπως την είχε δημιουργήσει ο Ρήγας Βελεστινλής.





Το τελευταίο βήμα ήταν του δασκάλου μας, που έκανε την κριτική του στις εργασίες μας και απένειμε σε όλους/ες το παρακάτω βραβείο.

Κυριακή Μοσχοβάκη  - Στ2


2 Νοε 2019

Μέτρα, δέκατα, εκατοστά, χιλιοστά - ένα παιχνίδι μετατροπών

Στα μαθηματικά μάθαμε για τις μονάδες μέτρησης μήκους. Τα παιδιά  μετρήσανε με τους χάρακες, μάθανε να ξεχωρίζουνε τις μονάδες μέτρησης και τέλος έμαθαν να κάνουν μετατροπές από μια μονάδα μέτρησης σε άλλη! Τέλος  για να διαπιστωθεί ότι όντως εμπεδώσανε αυτό το μάθημα, οργανώθηκε ένα παιχνίδι  που είχε ως θέμα του τις μετατροπές!

Τα μαθηματικά είναι παιχνίδι, διασκεδάστε το! Περισσότερες λεπτομέρειες στο βίντεο!

1 Νοε 2019

Γεωμετρική τέχνη

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης των εκπαιδευτηρίων μας γνώρισαν τη γεωμετρική τέχνη στα μάθημα της ιστορίας και βάλανε κι αυτοί τα δυνατά τους.



29 Οκτ 2019

Ο δρόμος που βρίσκεται το σπίτι μου

Καθώς βρισκόταν σε εξέλιξη η ενότητα των Ελληνικών που αφορά την κατοικία, μας ανατέθηκε η εργασία της εξωτερικής περιγραφής του σπιτιού μας. Ακόμη, θα έπρεπε να ανιχνεύσουμε πληροφορίες για το όνομα της οδού πάνω στην οποία βρίσκεται το σπίτι μας.
Έτσι, αφού γράψαμε στο τετράδιο όλα αυτά που μας ζητήθηκαν και διορθώθηκαν από τον δάσκαλό μας, αναλάβαμε να τα πληκτρολογήσουμε και να τα μορφοποιήσουμε με τον ίδιο τρόπο, προσθέτοντας στα κείμενα μια εικόνα σχετική με το πρόσωπο, τον τόπο ή το γεγονός στο οποίο είναι αφιερωμένη η οδός στην οποία κατοικούμε.
Κωνσταντίνος Πομάκης - Στ2

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις εργασίες μας

26 Οκτ 2019

Γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου




Την Παρασκευή 25 Οκτ 2019 το Δημοτικό Σχολείο, με την παρουσία πλήθους γονέων των μαθητών/τριών του, τίμησε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τον πολιούχο άγιο Δημήτριο, την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και τη σημαία. Την παρουσίαση της γιορτής ανέλαβε η Δ΄ τάξη, η οποία τραγούδησε επίκαιρα τραγούδια και διάβασε αναγνώσματα. Προηγήθηκε η παράδοση της σημαίας στους μαθητές της Στ΄ τάξης.

Μετά τη γιορταστική εκδήλωση στην αυλή του σχολείου, κατατέθηκε στεφάνι στο μνήμα του ιδρυτή του, π. Λεωνίδα, και ακολούθησε παρέλαση στην αυλή υπό τις επευφημίες των παρισταμένων.

Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες της Ε΄ και της Στ΄ τάξης συμμετείχαν στη λιτανεία της εικόνας του αγίου Δημητρίου, στον ναό του πολιούχου μας, η οποία έγινε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Δείτε σκηνές από τις εκδηλώσεις αυτές