Ένα μικρό λογοτεχνικό αφιέρωμα των μαθητών και των μαθητριών της Στ΄τάξης για τη γιορτή του Πάσχα.
Ένα μικρό λογοτεχνικό αφιέρωμα των μαθητών και των μαθητριών της Στ΄τάξης για τη γιορτή του Πάσχα.
«Κυρία, εμείς μπορούμε να γίνουμε συγγραφείς και να γράψουμε βιβλίο;» ρώτησε ένα πρωτάκι τη δασκάλα του. «Πιάστε μολύβι και χαρτί και αποτυπώστε τα όνειρά σας με φαντασία πολλή!» απάντησε η δασκάλα.
Τα πρωτάκια μας έχει λίγο καιρό που ξεκίνησαν να γράφουν τις δικές τους ευφάνταστες ιστορίες! Πιάνουν τα μολύβια τους και μας ταξιδεύουν… Υπέροχα διδάγματα, παραμυθένιες «εικόνες» γοητεύουν τον αναγνώστη κάθε ηλικίας! Με πολλή χαρά σας παρουσιάζουμε μερικές από τις ιστοριούλες μας! Οι δασκάλες σας καμαρώνουν! Μπράβο, παιδιά!
Η ταινία δημιουργήθηκε για να δώσει το μήνυμα του σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην αρμονική συνύπαρξη όλων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συνέβαλλαν σε κάθε επίπεδο στη δημιουργία της ταινίας. Έγραψαν το σενάριο, σκηνογράφησαν, σκηνοθέτησαν, συμμετείχαν ως ηθοποιοί, δημιούργησαν την αφίσα, διδάχθηκαν και τραγούδησαν στη νοηματική γλώσσα. Πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια, ένα αποτέλεσμα της δημιουργικής συνεργασίας και διαθεματικής προσέγγισης των ειδικοτήτων , του βοηθητικού προσωπικού, εκπαιδευτικών που συμμετείχαν ως ηθοποιοί και των ίδιων των παιδιών. Κεντρικό θέμα της ταινίας είναι η γλώσσα της Αγάπης, μια μοναδική γλώσσα, που θα ενώσει και θα δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στη Βιολέτα, ένα σκυλάκι που της συμπεριφέρθηκαν άσχημα οι άνθρωποι στην αρχή της ζωής της, στον Στάθη, ένα κωφάλαλο παιδί και στους συμμαθητές του που τον υποδέχονται και προσπαθούν με κάθε τρόπο να επικοινωνήσουν μαζί του.
Η Γ' τάξη καλωσορίζει την Καθαρά Δευτέρα με ένα αλλιώτικο πέταγμα χαρταετού...Τα παιδιά, εμπνεόμενα από το έθιμο της ημέρας αυτής που συμβολίζει το πέταγμα της ψυχής μας προς τον Ουρανό, φαντάστηκαν και απέδωσαν στο χαρτί τις περιπέτειες ενός πολύ σκανταλιάρη χαρταετού. Η τεχνική της δημιουργικής γραφής ξύπνησε τη φαντασία τους και είχε ως αποτέλεσμα τις ιστορίες που θα απολαύσετε. Καλή Σαρακοστή!
Η Δ’ τάξη υποδέχεται τη Σαρακοστή με τρεις δράσεις. Ζήσαμε μια περιπέτεια με τον χαρταετό, ζωγραφίσαμε την κυρα-Σαρακοστή και χορέψαμε το γαϊτανάκι.
Μπορείτε να μας ακολουθήσετε κι εσείς στην περιπέτεια του χαρταετού μας. Τα κομμάτια με τα έντονα γράμματα δόθηκαν ως σκελετός και τα κείμενα στις τελείες είναι ιδέες που έγραψαν τα παιδιά.
Ένα χειμωνιάτικο πρωινό στον ουρανό πετάει, δεμένος στο σκοινί του, ένας παιχνιδιάρης χαρταετός.
Ο χαρταετός μας είναι σκανταλιάρης και καταστρώνει ένα τρελούτσικο σχέδιο. Σκέφτηκε να ξεφύγει από το σκοινί που ήταν δεμένος και να το σκάσει.
Τελικά πετάει ελεύθερος.
Μέσα στα ζωηρά παιχνίδια του παρατηρεί μαύρα απειλητικά σύννεφα να τον περικυκλώνουν.
Πριν προλάβει να αντιδράσει ξεσπά μια δυνατή μπόρα. Αμέτρητα χρώματα αρχίζουν να πέφτουν από τον ουρανό στη γη σαν πολύχρωμες κορδέλες που χορεύουν ασταμάτητα.
Ένα ξεχωριστό γεύμα προετοιμάστηκε στο Δημοτικό Σχολείο των Εκπαιδευτηρίων "Ο Απόστολος Παύλος" τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αστέγων. Πρωταγωνιστές της προσπάθειας οι μαθητές και οι μαθήτριές μας με τους γονείς τους, αλλά και οι άνθρωποι του Σχολείου. Στο πλαίσιο του Εράνου Αγάπης που διενεργείται από την ίδρυση των Εκπαιδευτηρίων μας, τα παιδιά έφεραν τρόφιμα για να ετοιμαστεί το φαγητό για 70 άστεγους της πόλης μας, που σιτίζονται 3 φορές την εβδομάδα, χάρη στις προσπάθειες της Εθελοντικής Διακονίας Αστέγων και της προέδρου της, κ. Κυριακής Φράγκου.
Σήμερα παίξαμε μια καταπληκτική
παραλλαγή του παιχνιδιού: «Πες το με μια
λέξη»! Το λένε: «Πες το με ένα επίθετο»!
Χωριζόμαστε σε 2 ομάδες και ένας
παίκτης από κάθε ομάδα βγαίνει έξω από την τάξη μέχρι να τον φωνάξουν. Στο μεταξύ,
η κυρία μάς δείχνει το ουσιαστικό που πρέπει να περιγράψουμε με επίθετα και
μετοχές σε λειτουργία επιθέτου. Ο καθένας μπορεί να επιλέξει μόνο ένα! Γράφουμε
σε ένα πινακάκι το επίθετο που διαλέξαμε. Μετά από αυτό, γρήγορα αποκλείουμε τα
κοινά επίθετα. Όταν οι παίκτες μπούνε μέσα στην τάξη τούς δείχνουμε, χωρίς να
μιλάμε ή να γελάμε, τα επίθετα ή τις μετοχές που επιλέξαμε να γράψουμε. Τα άλλα
μέρη του λόγου αποκλείονται.
Ο κάθε παίκτης που βγαίνει έξω έχει
3 ευκαιρίες να μαντέψει το ουσιαστικό. Όμως, το λέει ψιθυριστά στο αυτί της
κυρίας για να μην το ακούσει η άλλη ομάδα. Άμα πει το ουσιαστικό, με το σωστό
γένος και πτώση, η ομάδα του παίρνει έναν πόντο. Άμα το πουν και οι 2 σωστά
παίρνουν και οι 2 ομάδες πόντο. Αυτό το παιχνίδι μας βοηθά να ανακαλύψουμε νέα επίθετα. Ήταν άλλο ένα υπέροχο παιχνίδι από την
πολυαγαπημένη μας δασκάλα. Πέρασα υπέροχα!
Αλίκη Φελέκη Ε΄1
Σήμερα, παίξαμε ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι στο μάθημα της Φυσικής. Μπροστά μας είχαμε ένα μεγάλο θρανίο, πάνω στο οποίο είχαμε απλώσει πολλά μικρά καπάκια από πλαστικά μπουκάλια. Επάνω στα καπάκια έγραφε CI,O,N,NA… δηλαδή χλώριο, οξυγόνο, νάτριο κτλ. Αυτά τα καπάκια θεωρήσαμε πως ήταν άτομα που, αν ενωθούν, δημιουργούν ένα μόριο στοιχείου ή χημικής ένωσης. Έτσι, αφού η κυρία μάς εξήγησε το παιχνίδι, αρχίσαμε! Ο σκοπός του παιχνιδιού, ήταν να μαζέψουμε τους πιο πολλούς συνδυασμούς ατόμων για να φτιάξουμε μόρια.
Καμπάς Δημήτρης Ε’1
Οι μαθητές της Ε’ τάξης την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022 έπαιξαν ένα παιχνίδι στη ΦΥΣΙΚΗ σε σχέση με τα ΜΟΡΙΑ. Έφτιαξαν χημικές ενώσεις όπως του νερού, της αμμωνίας, του διοξειδίου του άνθρακα, του μονοξειδίου του άνθρακα και πολλά άλλα.
Τρεύλα Κυριακή
Αυτή τη φορά στη Φυσική κάναμε ένα πείραμα για να αναπαραστήσουμε πώς η χολή διασπάει τα λίπη!
Το πείραμα περιλάμβανε νερό, λάδι και απορρυπαντικό πιάτων!
Βιολέτα Δήμογλου Ε1
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Δημοτικού γνώρισαν μια φάλαινα αλλιώτικη από τις συνηθισμένες. Μια φάλαινα που τρώει αριθμούς! Και μάλιστα, ανάμεσα σε δύο αριθμούς προτιμά πάντα τον μεγαλύτερο! Όταν, όμως, πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο ίδιους αριθμούς, το στόμα της μένει ακίνητο! Μ’ αυτόν τον παιχνιδιάρικο τρόπο κατανόησαν τα παιδιά τον τρόπο σύγκρισης δύο αριθμών χρησιμοποιώντας τα σύμβολα <, > και =. Για περισσότερη εξάσκηση, μοιράστηκε σε κάθε παιδί μια πλαστικοποιημένη καρτέλα με το «στόμα της φάλαινας». Σ’ αυτήν γράψαμε διάφορους αριθμούς και τους συγκρίναμε. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το γράψε – σβήσε των αριθμών και φυσικά, με την πεινασμένη φάλαινα!
Στην Ε΄ τάξη στο μάθημα της «Λογοτεχνίας» μελετήσαμε τους στίχους των τραγουδιών της γιορτής για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Ξεκινήσαμε με την ανάλυση του ποιήματος «Λίγο ακόμα» του Γιώργου Σεφέρη. Στη συνέχεια μελετήσαμε δύο αποσπάσματα από το «Άξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη, τα διαχρονικά «Ένα το χελιδόνι» και «Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ». Τα παιδιά μαγεύτηκαν από τον τρόπο που ξεδιπλώνονταν μπροστά τους σιγά-σιγά τα νοήματα που μας περνάνε οι ποιητές, καθώς και από τις υπέροχες - γεμάτες «Ελλάδα» - εικόνες που περιγράφονται στα ποιήματα. Αυτή η διαδικασία έκανε τους μαθητές και τις μαθήτριες να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο τα τραγούδια και να τα ερμηνεύσουν καλύτερα καταλαβαίνοντας το νόημά τους. Ταυτόχρονα, ενέπνευσε τα παιδιά να ζωγραφίσουν μία εικόνα για το κάθε ποίημα!
Η Ε’ δημοτικού επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό μουσείο. Η δασκάλα μας, μας είχε ετοιμάσει ένα παιχνίδι παρατήρησης και γνώσεων. Υπήρχαν ερωτήσεις και αινίγματα για κάθε έκθεμα που επισκεφτήκαμε. Έπρεπε να προσέχουμε λεπτομέρειες που δεν έβλεπαν οι υπόλοιποι συμμαθητές και συμμαθήτριές μας και να τις σημειώσουμε στο χαρτί μας. Στο τέλος μετρήσαμε τους πόντους και αναλόγως με τη βαθμολογία, τραβήξαμε ένα χαρτάκι από το μπλε, το κόκκινο, το πράσινο ή το κίτρινο σακουλάκι για να δούμε εμείς ως τι θα μείνουμε στην ιστορία! Θα μείνουμε ως αγάλματα, ως γραμματόσημα, σε πορτρέτο ή σε νόμισμα; Πάντως φροντίσαμε να μην ξεχαστούμε στο πέρασμα της ιστορίας! Το παιχνίδι ήταν πολύ διασκεδαστικό και αρκετά ενδιαφέρον.Τελικά, ως τι μείναμε στην ιστορία;
Θεοδώρα Μποδόσα, Ε1
Τα παιδιά της Ε΄ τάξης επισκέφτηκαν την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022 το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου εκεί αντίκρισαν διάφορα εκθέματα. Κάποια από αυτά ήταν προτομές, όπως της Ιουλίας Δόμνας και του αυτοκράτορα Βεσπασιανού. Κάποια ανδριάντες όπως του αυτοκράτορα Οκταβιανού, του πρώτου Ρωμαίου αυτοκράτορα και ενός αυτοκράτορα που έλειπε το κεφάλι. Θέμα της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν και να εντοπίσουν, οι μαθητές και οι μαθήτριες, το φαινόμενο της ωραιοποίησης/εξιδανίκευσης και καταδίκης/διαγραφής μνήμης στα διάφορα μουσειακά αντικείμενα. Ενημερώθηκαν επίσης για την ιστορία των προσώπων που παρατήρησαν και παράλληλα χωρίστηκαν σε ομάδες σημειώνοντας σημαντικά στοιχεία που αφορούσαν την ξενάγηση. Στο τέλος της επίσκεψης έκαναν μια εργασία η οποία και βαθμολογήθηκε.
Νεφέλη-Μαργαρίτα Ανθοπούλου Ε3
Στο Αρχαιολογικό Μουσείο κάναμε, είδαμε και μάθαμε πολλά πράγματα! Κυρίως εντυπωσιάστηκα από τα αγάλματα, τα σκεύη και τα κοσμήματα της εποχής. Μου άρεσε πολύ το ότι συμμετείχαμε ενεργά στη διαδικασία συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας με δραστηριότητες για κάθε ένα από τα εκθέματα. Τα καλύτερο ήταν ότι η ξενάγηση έμοιαζε με παιχνίδι, καθώς μαζεύαμε πόντους ανάλογα με τις απαντήσεις μας. Και βέβαια, ενθουσιαστήκαμε με την έκπληξη που μας περίμενε στο τέλος, όταν παραλάβαμε τα «βραβεία» μας!
Γεωργία - Κλώντια Κουτσοπάκη E2
Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης του σχολείου μας ταξιδεύουν στον κόσμο της επιστήμης μέσα από το μάθημα των Φυσικών Επιστημών. Αρχικά, μιλήσαμε στην τάξη για το θαυματουργό λεμόνι, τη διατροφική του αξία κα τη χρησιμότητά του. Στη συνέχεια, κάναμε, χωρισμένοι σε ομαδούλες, ένα πείραμα με το λεμόνι που «αφρίζει»! Μάθαμε, λοιπόν, γιατί φουσκώνει το κέικ όταν βάζουμε σόδα ή μπέικιν! Τα παιδιά όχι μόνο ενθουσιάστηκαν με την υφή και τον αφρό που δημιουργείται, αλλά έφτιαξαν σχεδόν μόνα τους το πείραμα! Είναι πραγματικά ιδιαίτερο το αποτέλεσμα και αξίζει να το δοκιμάσετε και στο σπίτι, παιδιά!
Σε συνδυασμό με τη βιβλιοθήκη του σχολείου, στην Ε΄ τάξη αποφασίσαμε να οργανώσουμε και μία εσωτερική βιβλιοθήκη σε κάθε τμήμα. Δουλέψαμε ομαδικά, ορίζοντας τους κανόνες λειτουργίας και τα καθήκοντα των βιβλιοθηκονόμων και των αναγνωστών. Έπειτα, φέραμε βιβλία - τα οποία έλεγξαν οι δάσκαλοί μας - και άρχισε η καταγραφή τους. Τέλος, τα ταξινομήσαμε με αλφαβητική σειρά στη βιβλιοθήκη και ξεκινήσαμε να δανειζόμαστε, έχοντας υποχρέωση να κάνουμε μία βιβλιοπαρουσίαση κάθε μήνα. Η σκυταλοδρομία ανάγνωσης μόλις άρχισε!
Κυριακή Μυρτώ Καραπετρίδου
Παίζοντας μαθαίνει κανείς καλύτερα! Γι' αυτό κι εμείς αποφασίσαμε να τραγουδήσουμε μαθηματικά! Αφού μάθαμε για τη μονάδα μέτρησης του μήκους και τις υποδιαιρέσεις της στα Μαθηματικά, με τη δασκάλα της Μουσικής μας φτιάξαμε ένα τραγούδι για να μη ξεχάσουμε ποτέ τα μέτρα, τα δέκατα, τα εκατοστά και τα χιλιοστά. Άλλη μια δράση της Γ' τάξης στο πλαίσιο του "Όλοι μαζί, μια ομάδα δυνατή!".
Φιλοξενήσαμε στα Εκπαιδευτήριά μας τον κύριο Παναγιώτη Βασιουρή, οδοντίατρο και ειδικευόμενο παιδοχειρουργό στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο», για να μας μιλήσει για το πώς φροντίζουμε τα δόντια μας. Βέβαια, εμείς τον γνωρίσαμε φέτος λίγο νωρίτερα ως «γιατρό της κατασκήνωσης» στην Ελαφίνα, για αυτό και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την έλευσή του στο σχολείο!
Η επίσκεψη αυτή ήρθε ως συμπλήρωμα στα όσα διδαχθήκαμε στην ενότητα «Πεπτικό σύστημα» στο μάθημα της Φυσικής. Και τι καλύτερο από έναν οδοντίατρο για να μας ενημερώσει για τη σωστή φροντίδα των δοντιών μας!
Αρχικά ο κύριος Βασιουρής μάς ενημέρωσε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε διάφορα τρόφιμα. Στη συνέχεια, μας έκανε επίδειξη για την ορθή χρήση της οδοντόβουρτσας, επισημαίνοντας τις αρνητικές συνέπειες στην υγεία των δοντιών μας όταν δεν τα φροντίζουμε σωστά. Η εισήγηση έκλεισε με πολλές ερωτήσεις από την πλευρά των παιδιών, στις οποίες ο κύριος Βασιουρής απάντησε με απλό και κατανοητό τρόπο. Τον ευχαριστούμε πολύ για την εξαιρετική του παρουσίαση και υποσχόμαστε να εφαρμόσουμε όλες τις συμβουλές που μας έδωσε!
Αφού ολοκληρώσαμε στην Ιστορία την ενότητα για τους άθλους του Ηρακλή, με τη Γ΄ τάξη προσεγγίσαμε τον μυθικό αυτόν ήρωα μέσα από την αγγλική γλώσσα παρουσιάζοντάς τον. Καθώς στο μάθημα των Αγγλικών είχαμε εξοικειωθεί με το λεξιλόγιο που αφορά τα μέρη του ανθρώπινου σώματος, κάθε μαθητής ανέλαβε να παρουσιάσει ένα σωματικό γνώρισμα του μυθικού μας ήρωα. Έτσι εμπεδώσαμε το λεξιλόγιό μας με μια ακόμη δράση του "Όλοι μαζί, μια ομάδα δυνατή!"