8 Απρ 2023

Καλή Ανάσταση!

Ένα μικρό λογοτεχνικό αφιέρωμα των μαθητών και των μαθητριών της Στ΄τάξης για τη γιορτή του Πάσχα.

 

20 Μαρ 2023

Μικροί συγγραφείς, γράφουν μεγάλες ιστορίες

 «Κυρία, εμείς μπορούμε να γίνουμε συγγραφείς και να γράψουμε βιβλίο;» ρώτησε ένα πρωτάκι τη δασκάλα του. «Πιάστε μολύβι και χαρτί και αποτυπώστε τα όνειρά σας με φαντασία πολλή!» απάντησε η δασκάλα.
Τα πρωτάκια μας έχει λίγο καιρό που ξεκίνησαν να γράφουν τις δικές τους ευφάνταστες ιστορίες! Πιάνουν τα μολύβια τους και μας ταξιδεύουν… Υπέροχα διδάγματα, παραμυθένιες «εικόνες» γοητεύουν τον αναγνώστη κάθε ηλικίας! Με πολλή χαρά σας παρουσιάζουμε μερικές από τις ιστοριούλες μας! Οι δασκάλες σας καμαρώνουν! Μπράβο, παιδιά!

13 Μαρ 2023

Η Γλώσσα της Αγάπης

Η ταινία δημιουργήθηκε για να δώσει το μήνυμα του σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην αρμονική συνύπαρξη όλων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συνέβαλλαν σε κάθε επίπεδο στη δημιουργία της ταινίας. Έγραψαν το σενάριο, σκηνογράφησαν, σκηνοθέτησαν, συμμετείχαν ως ηθοποιοί, δημιούργησαν την αφίσα, διδάχθηκαν και τραγούδησαν στη νοηματική γλώσσα. Πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια, ένα αποτέλεσμα της δημιουργικής συνεργασίας και διαθεματικής προσέγγισης των ειδικοτήτων , του βοηθητικού προσωπικού, εκπαιδευτικών που συμμετείχαν ως ηθοποιοί και των ίδιων των παιδιών. Κεντρικό θέμα της ταινίας είναι η γλώσσα της Αγάπης, μια μοναδική γλώσσα, που θα ενώσει και θα δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στη Βιολέτα, ένα σκυλάκι που της συμπεριφέρθηκαν άσχημα οι άνθρωποι στην αρχή της ζωής της, στον Στάθη, ένα κωφάλαλο παιδί και στους συμμαθητές του που τον υποδέχονται και προσπαθούν με κάθε τρόπο να επικοινωνήσουν μαζί του.

6 Μαρ 2023

Η Ε΄ τάξη στα Μετέωρα

Στις 17 και 18 Φεβρουαρίου, η Ε΄ τάξη των εκπαιδευτηρίων μας επισκέφτηκε τα μοναστήρια των Μετεώρων. Η εκπαιδευτική και προσκυνηματική μας εκδρομή ήταν πλούσια σε εμπειρίες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να προσκυνήσουν και να ξεναγηθούν στο καθολικό των ναών, να περιηγηθούν στα μουσεία που υπήρχαν στα μοναστήρια μαθαίνοντας παράλληλα θρησκευτικά και ιστορικά στοιχεία για τα εκθέματα, να παρατηρήσουν μοναδικές εφευρέσεις, όπως το μεγάλο βαρέλι και το δίχτυ όπου ανεβοκατέβαιναν οι μοναχοί. Επιπλέον, κάποιοι μαθητές και κάποιες μαθήτριες αφού μελέτησαν και ετοίμασαν πληροφορίες για βίους αγίων,θρύλους και παραδόσεις της ευρύτερης περιοχής και τις παρουσίασαν στα υπόλοιπα παιδιά εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για το μοναδικό αυτό μέρος.

 

2 Μαρ 2023

Χαρταετοί

 Η Γ' τάξη καλωσορίζει την Καθαρά Δευτέρα με ένα αλλιώτικο πέταγμα χαρταετού...Τα παιδιά, εμπνεόμενα από το έθιμο της ημέρας αυτής που συμβολίζει το πέταγμα της ψυχής μας προς τον Ουρανό, φαντάστηκαν και απέδωσαν στο χαρτί τις περιπέτειες ενός πολύ σκανταλιάρη χαρταετού. Η τεχνική της δημιουργικής γραφής ξύπνησε τη φαντασία τους και είχε ως αποτέλεσμα τις ιστορίες που θα απολαύσετε. Καλή Σαρακοστή!

FlipHTML5 LightBox Embed Demo

28 Φεβ 2023

Η Σαρακοστή


Καλή Σαρακοστή! 


Η Δ’ τάξη υποδέχεται τη Σαρακοστή με τρεις δράσεις. Ζήσαμε μια περιπέτεια με τον χαρταετό, ζωγραφίσαμε την κυρα-Σαρακοστή και χορέψαμε το γαϊτανάκι.


Μπορείτε να μας ακολουθήσετε κι εσείς στην περιπέτεια του χαρταετού μας. Τα κομμάτια με τα έντονα γράμματα δόθηκαν ως σκελετός και τα κείμενα στις τελείες είναι ιδέες που έγραψαν τα παιδιά.




Ένα χειμωνιάτικο πρωινό στον ουρανό πετάει, δεμένος στο σκοινί του, ένας παιχνιδιάρης χαρταετός.


  • Είναι μεγάλος μα πετάει πολύ γρήγορα.
  • Αλλά επειδή είναι μεγάλος, δεν σημαίνει ότι είναι και βαρύς.
  • Το σχέδιο του είναι ένα γλυκύτατο κοάλα.
  • Ήταν στολισμένος γύρω γύρω με τα πανέμορφα άνθη της αμυγδαλιάς καθώς είναι το πρώτο δέντρο που ανθίζει την άνοιξη.
  • Μοιάζει σαν να πετάει ένα εξάγωνο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
  • Το ωραίο του καλαμένιο οκτάγωνο κρατάει το πολύχρωμο πλαστικό του.
  • Είχε πολύ όμορφες και σπάνιες ζωγραφιές καλλιτεχνών.
  • Είναι αρκετά ελαφρύς με σχήματα και σχέδια που στόλιζαν το χάρτινό του δέρμα.
  • Κουνά χαρούμενος τα μεγάλα πορτοκαλιά του σκουλαρίκια και την ουρά, δεμένος στην καλούμπα του.
  • Αχ, και τα χρώματά του πόσο όμορφα! Το κόκκινο της φλόγας, το πράσινο της φύσης, το κίτρινο του ήλιου και το μπλε του καταγάλανου ουρανού.
  • Τι όμορφος που είναι και πόσο μου αρέσει να τον χαζεύω να πετάει στον ουρανό!
  • Ποια ήταν όμως τα παιδιά που κρυβόταν πίσω από την καλούμπα; Ο Δημήτρης και η Νεφέλη.


Ο χαρταετός μας είναι σκανταλιάρης και καταστρώνει ένα τρελούτσικο σχέδιο. Σκέφτηκε να ξεφύγει από το σκοινί που ήταν δεμένος και να το σκάσει.


  • Ήταν πάρα πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατο.
  • Είναι σχεδόν ακατόρθωτο.
  • Εγώ προσωπικά πιστεύω πως ήταν αδύνατο να γίνει αυτό. Αλλά ποιος ξέρει; Όταν κάποιος πιστεύει στα όνειρα του όλα μπορούν να συμβούν.
  • Ήταν πολύ δύσκολο αλλά δεν το έβαζε κάτω.
  • Έχει δύο επιλογές ή να πετάξει ψηλά ή να κάνει τούμπες.
  • Προσπάθησε γρήγορα να φύγει, ενώ τα σκουλαρίκια του έτριζαν και η καλούμπα του ξετυλίγονταν.
  • Ο χαρταετός θέλει να πάει πολύ ψηλά ώστε να τελειώσει το σκοινί και να αναγκαστεί η Μαρία να τον τραβήξει και εκείνος να κρατήσει αντίσταση και να ξεφύγει.
  • Όσο δύσκολο κι αν είναι τα καταφέρνει.
  • Πέταξε πολύ ψηλά, παραξενεύοντας τον Μάκη που τον κρατούσε.
  • Δεν τα παρατάει. Υψώνεται, υψώνεται, υψώνεται και το σκοινί χωρίζεται στη μέση. 
  • Ο Στέλιος πάλεψε αλλά δεν κατάφερε να τον κρατήσει.
  • Τελικά αποδείχτηκε αρκετά δύσκολο γιατί κανένας χαρταετός δεν έπεφτε πάνω του. Ώσπου ένας μπλέχτηκε στην ουρά του και τον τράβηξε δυνατά και το έσκασε από το σκοινί του και πετούσε ανέμελα.


Τελικά πετάει ελεύθερος.


  • Νιώθει χαρούμενος, απελευθερωμένος και ανακουφισμένος.
  • Το συναίσθημα της ανακούφισης είναι τόσο απολαυστικό.
  • Κατάφερε να κάνει αυτό που ήθελε.
  • Μια ανακούφιση αγγίζει τη χάρτινη καρδιά του.
  • Νιώθει ευτυχισμένος μα και λίγη λύπη που εγκατέλειψε το παιδάκι που τον έφτιαξε με τόση στοργή και κόπο.



Μέσα στα ζωηρά παιχνίδια του παρατηρεί μαύρα απειλητικά σύννεφα να τον περικυκλώνουν.


  • Ο χαρταετός τρόμαξε. Τα σύννεφα τον ηρέμησαν και τον συμβούλεψαν να προστατευθεί.
  • Τα σύννεφα απολογήθηκαν πως δεν ήθελαν να τον καταστρέψουν μα δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο.
  • Για κακή του τύχη τον πλησιάζει ένα μαύρο σύννεφο.
  • Τα σύννεφα είναι φιλικά και τον συμβούλεψαν να φύγει επειδή κουβαλούσαν βροχή και θα καταστρεφόταν.
  • Έχουν νερό και πρέπει να το ρίξουν.
  • Τα σύννεφα αντί να του επιτεθούν τον συμβούλεψαν να φύγει αμέσως.
  • Τα σύννεφα τον προειδοποίησαν ότι κουβαλούν στην πλάτη τους βροχή και χαλάζι. Του είπανε να τρέξει.
  • «Φύγε! Δε θέλουμε να σου κάνουμε κακό»
  • Σκέφτηκε πως καλό είναι να γυρίσει αλλά δεν έβλεπε πουθενά εμένα και την οικογένειά μου. Τότε τα σύννεφα τον συμβούλεψαν να πάει σε ένα κοντινό δέντρο, στο σπίτι ενός κορυδαλλού.
  • Του είπαν «φύγε, ερχόμαστε». 


Πριν προλάβει να αντιδράσει ξεσπά μια δυνατή μπόρα. Αμέτρητα χρώματα αρχίζουν να πέφτουν από τον ουρανό στη γη σαν πολύχρωμες κορδέλες που χορεύουν ασταμάτητα.


  • Όταν οι κορδέλες έπεσαν στη γη, έπεσαν και σε ένα παράθυρο που έκανε αντανάκλαση στον ουρανό. Ο ήλιος έγινε πολύχρωμος και φώτιζε όλη τη γη και τον ουρανό.
  • Οι κορδέλες έπεφταν στη γη και γινόταν χρυσόσκονη. Όλοι πέταξαν τους χαρταετούς τους κάνοντας μια ευχή και τους άφησαν να πετάξουν ελεύθεροι. Μακάρι να ήμουν και εγώ εκεί.
  • Ο μικρός Μήτσος είδε τον χαρταετό άχρωμο, τον κατέβασε και τον έβαψε. Ο χαρταετός ένιωθε πάντα ζωντανός.
  • Από όπου περνούσαν οι κορδέλες το τοπίο χρωματιζόταν.
  • Οι κορδέλες έπεφταν στα παλιά γκρίζα σπίτια και τα ομόρφαιναν. Το τέλος για τον χαρταετό δεν ήταν το καλύτερο αλλά τα σπίτια έγιναν πιο όμορφα.
  • Ο χαρταετός αργοέπεφτε κάτω στη γη. Οι κορδέλες ήταν τα παρδαλά χρώματα που χύνονται. Οι κορδέλες λιώνουν στο βρεγμένο και μοσχομυριστό χώμα όπως και το χαρτί. Τα καλάμια τα παίρνει ο αέρας και χάνονται.
  • Ο άσπρος πλέον χαρταετός έγινε ένα φωτεινό αστέρι.
  • Στη διάρκεια της καταιγίδας χάνει το χρώμα του και το χρώμα πέφτει σε μια γκριζούπολη και την κάνει πολύχρωμη.
  • Οι κορδέλες έφτασαν σε μια πόλη και όλοι από τότε πετούσαν χαρταετό. Εύχομαι να ξαναγίνει σύντομα.
  • Ο χαρταετός γύρισε στο παιδάκι έστω και χωρίς χρώμα γιατί το αγαπούσε.
  • Οι κορδέλες ήταν όλες οι χαρές των ανθρώπων. Όταν οι κορδέλες πήγαν στους ανθρώπους που δεν ήταν χαρούμενοι, ο χαρταετός πέταξε άσπρος ψηλά.
  • Σιγά σιγά άρχισε να πέφτει και το χρώμα του έπεφτε σε μια γκρι και μαύρη πόλη. Η πόλη γέμισε γέλια και χαρές.
  • Έμεινε μόνο το ελαφρύ ξύλο. Προσπάθησε να ξαναπετάξει αλλά δε γινόταν. Σιγά σιγά όταν σταμάτησε εντελώς ο αέρας, ο χαρταετός έπεσε δίπλα στον Στέλιο που τον ξαναέφτιαξε και ξαναπέταξε ψηλά στον ουρανό.
  • Όταν οι κορδέλες έπεφταν στη γη, έκαναν τη ζωή πολύχρωμη. Χρώματα παντού. Όπου και να γυρνούσες, έβλεπες κήπους, κτίρια και ανθρώπους πολύχρωμους. Ο χαρταετός που είχε γίνει άσπρος πια πήγαινε στο διάστημα να διαλυθεί αλλά τον λυπήθηκαν ο ουρανός και το νερό και του έδωσαν ξανά τα χρώματά του καθώς συγκρούστηκε με ένα ουράνιο τόξο. Από τότε το ουράνιο τόξο αποτελεί σήμα χαράς.
  • Τα συναισθήματα του χαρταετού δημιούργησαν ένα ουράνιο τόξο από κορδέλες και τον οδήγησαν εκεί που ήταν το παιδάκι. Καθώς πήγαινε προς τα εκεί, πέρασε από όλο τον κόσμο και του έδωσε δύναμη, κουράγιο, χαρά, ευτυχία και το σημαντικότερο από όλα ελπίδα. Η ευχή του παιδιού ήταν αυτό που έκανε ο χαρταετός.
  • Αυτό μάλλον ήταν ένα παράξενο μαγικό φαινόμενο σκέφτηκε ο χαρταετός. Παρατήρησαν πως οι κορδέλες που έπεφταν ήταν χρωματιστές σταγόνες που έκρυβαν μπέσα τους ευχές μικρών παιδιών. Όταν οι κορδέλες έπεφταν στη γη, από μέσα τους έβγαινε μια λάμψη που πήγαινε από σπίτι σε σπίτι.
  • Ο χαρταετός σάστισε. Πρώτη φορά έβλεπε τέτοιο θέαμα. Ρώτησε τα σύννεφα τι ήταν. Τα σύννεφα του είπαν πως πέφτουν μια φορά τον χρόνο, την Καθαρά Δευτέρα. Οι κορδέλες ήταν πολλά ουράνια τόξα.
  • Έπειτα ευχαρίστησε τα σύννεφα για όλα και πήρε τον δρόμο του γυρισμού. Ήταν πολύ χαρούμενος. Δεν θα ξεχάσουμε, ούτε εγώ, ούτε αυτός, αυτή την περιπέτεια.
  • Ο χαρταετός πλέον έγινε τρία κομμάτια. Καλάμι, πλαστικό και χρώματα. Τα τρία κομμάτια προσγειώνονται στο έδαφος. Το καλάμι το πήρε ένας κύριος, που του είχε σκάσει το λάστιχο, για ρόδα. Το πλαστικό, ένας μηχανικός αυτοκινήτων για τέντα στο κατάστημά του και με τα χρώματα την έβαψε. Όταν όμως ο πρώτος κύριος πήγε στο μαγαζί του δεύτερου κυρίου, τα τρία κομμάτια συναντήθηκαν, έγιναν ξανά χαρταετός, χαιρέτησε τους δύο κυρίους και γύρισε στον Μάκη. 














9 Δεκ 2022

Γεύμα με άρωμα αγάπης

 Ένα ξεχωριστό γεύμα προετοιμάστηκε στο Δημοτικό Σχολείο των Εκπαιδευτηρίων "Ο Απόστολος Παύλος" τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αστέγων. Πρωταγωνιστές της προσπάθειας οι μαθητές και οι μαθήτριές μας με τους γονείς τους, αλλά και οι άνθρωποι του Σχολείου. Στο πλαίσιο του Εράνου Αγάπης που διενεργείται από την ίδρυση των Εκπαιδευτηρίων μας, τα παιδιά έφεραν τρόφιμα για να ετοιμαστεί το φαγητό για 70 άστεγους της πόλης μας, που σιτίζονται 3 φορές την εβδομάδα, χάρη στις προσπάθειες της Εθελοντικής Διακονίας Αστέγων και της προέδρου της, κ. Κυριακής Φράγκου.

Μακαρόνια με σάλτσα, τριμμένο κεφαλοτύρι και βραστά λουκάνικα το μενού των αστέγων και για γλυκό μηλόπιτα και κέικ, που ετοίμασαν συνάδελφοι του Σχολείου αλλά και τα παιδιά του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου μας, με τις δασκάλες τους. Η προετοιμασία ξεκίνησε από νωρίς και λίγο μετά τη μία το μεσημέρι τη σκυτάλη ανέλαβε ο δημοσιογράφος Στρατής Λημνιός, που κάλυψε το γεγονός για το τηλεοπτικό κανάλι Star και την εκπομπή της Ζήνας Κουτσελίνη, "Αλήθειες με τη Ζήνα". 

Λίγο μετά κατέφθασε και η Κυριακή Φράγκου, με το χαμόγελό της, που έδειχνε όλο και να πλαταίνει και να φωτίζει το πρόσωπό της, καθώς έβλεπε τον ζήλο και τη χαρά των παιδιών, που συσκεύαζαν το γεύμα των αστέγων. Επόμενη άφιξη ήταν αυτή του Υπουργού Μακεδονίας Θράκης, κ. Σταύρου Καλαφάτη, που συνεχάρη τα παιδιά αλλά και την κ. Φράγκου για το πολυετές και ανεκτίμητης αξίας έργο της, δηλώνοντας ότι θα είναι αρωγός σε παρόμοιες προσπάθειες. Η όμορφη εμπειρία μας ολοκληρώθηκε με τη φόρτωση των γευμάτων στα αυτοκίνητα δύο εθελοντών.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Φράγκου και τους εκλεκτούς προσκεκλημένους μας, αλλά και τα παιδιά μας, τους γονείς τους και τους ανθρώπου του Σχολείου. Ραντεβού σε ένα επόμενο γεύμα για τους άστεγους και Καλά κι Ευλογημένα Χριστούγεννα σε όλους!

2 Δεκ 2022

Πες το με μία λέξη


Σήμερα παίξαμε μια καταπληκτική παραλλαγή του παιχνιδιού: «Πες το με μια λέξη»! Το λένε: «Πες το με ένα επίθετο»!

Χωριζόμαστε σε 2 ομάδες και ένας παίκτης από κάθε ομάδα βγαίνει έξω από την τάξη μέχρι να τον φωνάξουν. Στο μεταξύ, η κυρία μάς δείχνει το ουσιαστικό που πρέπει να περιγράψουμε με επίθετα και μετοχές σε λειτουργία επιθέτου. Ο καθένας μπορεί να επιλέξει μόνο ένα! Γράφουμε σε ένα πινακάκι το επίθετο που διαλέξαμε. Μετά από αυτό, γρήγορα αποκλείουμε τα κοινά επίθετα. Όταν οι παίκτες μπούνε μέσα στην τάξη τούς δείχνουμε, χωρίς να μιλάμε ή να γελάμε, τα επίθετα ή τις μετοχές που επιλέξαμε να γράψουμε. Τα άλλα μέρη του λόγου αποκλείονται.

Ο κάθε παίκτης που βγαίνει έξω έχει 3 ευκαιρίες να μαντέψει το ουσιαστικό. Όμως, το λέει ψιθυριστά στο αυτί της κυρίας για να μην το ακούσει η άλλη ομάδα. Άμα πει το ουσιαστικό, με το σωστό γένος και πτώση, η ομάδα του παίρνει έναν πόντο. Άμα το πουν και οι 2 σωστά παίρνουν και οι 2 ομάδες πόντο. Αυτό το παιχνίδι μας βοηθά να ανακαλύψουμε νέα επίθετα. Ήταν άλλο ένα υπέροχο παιχνίδι από την πολυαγαπημένη μας δασκάλα. Πέρασα υπέροχα!

Αλίκη Φελέκη Ε΄1 






28 Νοε 2022

Άτακτα άτομα

Σήμερα, παίξαμε ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι στο μάθημα της Φυσικής. Μπροστά μας είχαμε ένα μεγάλο θρανίο, πάνω στο οποίο είχαμε απλώσει πολλά μικρά καπάκια από πλαστικά μπουκάλια. Επάνω στα καπάκια έγραφε CI,O,N,NA… δηλαδή χλώριο, οξυγόνο, νάτριο κτλ. Αυτά τα καπάκια θεωρήσαμε πως ήταν άτομα που, αν ενωθούν, δημιουργούν ένα μόριο στοιχείου ή χημικής ένωσης. Έτσι, αφού η κυρία μάς εξήγησε το παιχνίδι, αρχίσαμε! Ο σκοπός του παιχνιδιού, ήταν να μαζέψουμε τους πιο πολλούς συνδυασμούς ατόμων για να φτιάξουμε μόρια.

Καμπάς Δημήτρης Ε’1


Οι μαθητές  της Ε’ τάξης την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022  έπαιξαν  ένα  παιχνίδι  στη  ΦΥΣΙΚΗ  σε σχέση με τα ΜΟΡΙΑ. Έφτιαξαν χημικές ενώσεις όπως του νερού, της  αμμωνίας, του διοξειδίου του άνθρακα, του μονοξειδίου του άνθρακα και πολλά άλλα.   

Τρεύλα Κυριακή






18 Νοε 2022

Διάσπαση λιπών

Αυτή τη φορά στη Φυσική κάναμε ένα πείραμα για να αναπαραστήσουμε πώς η χολή διασπάει τα λίπη!
Το πείραμα περιλάμβανε νερό, λάδι και απορρυπαντικό πιάτων!

Βιολέτα Δήμογλου Ε1






16 Νοε 2022

Το στόμα της φάλαινας

 Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Δημοτικού γνώρισαν μια φάλαινα αλλιώτικη από τις συνηθισμένες. Μια φάλαινα που τρώει αριθμούς! Και μάλιστα, ανάμεσα σε δύο αριθμούς προτιμά πάντα τον μεγαλύτερο! Όταν, όμως, πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο ίδιους αριθμούς, το στόμα της μένει ακίνητο! Μ’ αυτόν τον παιχνιδιάρικο τρόπο κατανόησαν τα παιδιά τον τρόπο σύγκρισης δύο αριθμών χρησιμοποιώντας τα σύμβολα <, > και =. Για περισσότερη εξάσκηση, μοιράστηκε σε κάθε παιδί μια πλαστικοποιημένη καρτέλα με το «στόμα της φάλαινας». Σ’ αυτήν γράψαμε διάφορους αριθμούς και τους συγκρίναμε. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το γράψε – σβήσε των αριθμών και φυσικά, με την πεινασμένη φάλαινα!



15 Νοε 2022

Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών

Πηγή έμπνευσης η Ποίηση και Λογοτεχνία στην Ε΄ τάξη!

 Στην Ε΄ τάξη στο μάθημα της «Λογοτεχνίας» μελετήσαμε τους στίχους των τραγουδιών της γιορτής για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Ξεκινήσαμε με την ανάλυση του ποιήματος «Λίγο ακόμα» του Γιώργου Σεφέρη. Στη συνέχεια μελετήσαμε δύο αποσπάσματα από το «Άξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη, τα διαχρονικά «Ένα το χελιδόνι» και «Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ». Τα παιδιά μαγεύτηκαν από τον τρόπο που ξεδιπλώνονταν μπροστά τους σιγά-σιγά τα νοήματα που μας περνάνε οι ποιητές, καθώς και από τις υπέροχες - γεμάτες «Ελλάδα» - εικόνες που περιγράφονται στα ποιήματα. Αυτή η διαδικασία έκανε τους μαθητές και τις μαθήτριες να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο τα τραγούδια και να τα ερμηνεύσουν καλύτερα καταλαβαίνοντας το νόημά τους. Ταυτόχρονα, ενέπνευσε τα παιδιά να ζωγραφίσουν μία εικόνα για το κάθε ποίημα!






14 Νοε 2022

Η Ε΄τάξη στο Αρχαιολογικό Μουσείο

Η Ε’ δημοτικού επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό μουσείο. Η δασκάλα μας, μας είχε ετοιμάσει ένα παιχνίδι παρατήρησης και γνώσεων. Υπήρχαν ερωτήσεις και αινίγματα για κάθε έκθεμα που επισκεφτήκαμε. Έπρεπε να προσέχουμε λεπτομέρειες που δεν έβλεπαν  οι υπόλοιποι συμμαθητές και συμμαθήτριές μας και να τις σημειώσουμε στο χαρτί μας.  Στο τέλος μετρήσαμε τους πόντους και αναλόγως με τη βαθμολογία, τραβήξαμε ένα χαρτάκι από το μπλε, το κόκκινο, το πράσινο ή το κίτρινο σακουλάκι για να δούμε εμείς ως τι θα μείνουμε στην ιστορία! Θα  μείνουμε ως αγάλματα, ως γραμματόσημα, σε πορτρέτο ή σε νόμισμα; Πάντως φροντίσαμε να μην ξεχαστούμε στο πέρασμα της ιστορίας! Το παιχνίδι ήταν πολύ διασκεδαστικό και αρκετά ενδιαφέρον.Τελικά, ως τι μείναμε στην ιστορία; 

Θεοδώρα Μποδόσα, Ε1


Τα παιδιά της Ε΄ τάξης επισκέφτηκαν την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022 το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου εκεί αντίκρισαν διάφορα εκθέματα. Κάποια από αυτά ήταν προτομές, όπως της Ιουλίας Δόμνας και του αυτοκράτορα Βεσπασιανού. Κάποια ανδριάντες όπως του αυτοκράτορα Οκταβιανού, του πρώτου Ρωμαίου αυτοκράτορα και ενός αυτοκράτορα που έλειπε το κεφάλι. Θέμα της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν και να εντοπίσουν, οι μαθητές και οι μαθήτριες, το φαινόμενο της ωραιοποίησης/εξιδανίκευσης και καταδίκης/διαγραφής μνήμης στα διάφορα μουσειακά αντικείμενα. Ενημερώθηκαν επίσης για την ιστορία των προσώπων που παρατήρησαν και παράλληλα χωρίστηκαν σε ομάδες σημειώνοντας σημαντικά στοιχεία που αφορούσαν την ξενάγηση. Στο τέλος της επίσκεψης έκαναν μια εργασία η οποία και βαθμολογήθηκε.   

                                         Νεφέλη-Μαργαρίτα Ανθοπούλου Ε3

                                                                                 

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο κάναμε, είδαμε και μάθαμε πολλά πράγματα! Κυρίως εντυπωσιάστηκα από τα αγάλματα, τα σκεύη και τα κοσμήματα της εποχής. Μου άρεσε πολύ το ότι συμμετείχαμε ενεργά στη διαδικασία συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας με δραστηριότητες για κάθε ένα από τα εκθέματα. Τα καλύτερο ήταν ότι η ξενάγηση έμοιαζε με παιχνίδι, καθώς μαζεύαμε πόντους ανάλογα με τις απαντήσεις μας. Και βέβαια, ενθουσιαστήκαμε με την έκπληξη που μας περίμενε στο τέλος, όταν παραλάβαμε τα «βραβεία» μας!

Γεωργία - Κλώντια Κουτσοπάκη E2




13 Νοε 2022

Μικροί επιστήμονες - Το λεμόνι που «αφρίζει»

Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης του σχολείου μας ταξιδεύουν στον κόσμο της επιστήμης μέσα από το μάθημα των Φυσικών Επιστημών. Αρχικά, μιλήσαμε στην τάξη για το θαυματουργό λεμόνι, τη διατροφική του αξία κα τη χρησιμότητά του. Στη συνέχεια, κάναμε, χωρισμένοι σε ομαδούλες, ένα πείραμα με το λεμόνι που «αφρίζει»! Μάθαμε, λοιπόν,  γιατί φουσκώνει το κέικ όταν βάζουμε σόδα ή μπέικιν! Τα παιδιά όχι μόνο ενθουσιάστηκαν με την υφή και τον αφρό που δημιουργείται, αλλά έφτιαξαν σχεδόν μόνα τους το πείραμα! Είναι πραγματικά ιδιαίτερο το αποτέλεσμα και αξίζει να το δοκιμάσετε και στο σπίτι, παιδιά!



Η βιβλιοθήκη μας!

Σε συνδυασμό με τη βιβλιοθήκη του σχολείου, στην Ε΄ τάξη αποφασίσαμε να οργανώσουμε και μία εσωτερική βιβλιοθήκη σε κάθε τμήμα. Δουλέψαμε ομαδικά, ορίζοντας τους κανόνες λειτουργίας και τα καθήκοντα των βιβλιοθηκονόμων και των αναγνωστών.  Έπειτα, φέραμε βιβλία - τα οποία έλεγξαν οι δάσκαλοί μας - και άρχισε η καταγραφή τους. Τέλος, τα ταξινομήσαμε με αλφαβητική σειρά στη βιβλιοθήκη και ξεκινήσαμε να δανειζόμαστε, έχοντας υποχρέωση να κάνουμε μία βιβλιοπαρουσίαση κάθε μήνα. Η σκυταλοδρομία ανάγνωσης μόλις άρχισε!

Κυριακή Μυρτώ Καραπετρίδου






10 Νοε 2022

Τραγουδάμε μαθηματικά...

Παίζοντας μαθαίνει κανείς καλύτερα! Γι' αυτό κι εμείς αποφασίσαμε να τραγουδήσουμε μαθηματικά! Αφού μάθαμε για τη μονάδα μέτρησης του μήκους και τις υποδιαιρέσεις της στα Μαθηματικά, με τη δασκάλα της Μουσικής μας φτιάξαμε ένα τραγούδι για να μη ξεχάσουμε ποτέ τα μέτρα, τα δέκατα, τα εκατοστά και τα χιλιοστά. Άλλη μια δράση της Γ' τάξης στο πλαίσιο του "Όλοι μαζί, μια ομάδα δυνατή!".

 

9 Νοε 2022

Έναν επισκέπτη δέχθηκε σήμερα η Ε΄ τάξη!

Φιλοξενήσαμε στα Εκπαιδευτήριά μας τον κύριο Παναγιώτη Βασιουρή, οδοντίατρο και ειδικευόμενο παιδοχειρουργό στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο»,  για να μας μιλήσει για το πώς φροντίζουμε τα δόντια μας. Βέβαια, εμείς τον γνωρίσαμε φέτος λίγο νωρίτερα ως «γιατρό της κατασκήνωσης»  στην Ελαφίνα, για αυτό και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την έλευσή του στο σχολείο!

 Η επίσκεψη αυτή ήρθε ως συμπλήρωμα στα όσα διδαχθήκαμε στην ενότητα «Πεπτικό σύστημα» στο μάθημα της Φυσικής. Και τι καλύτερο από έναν οδοντίατρο για να μας ενημερώσει για τη σωστή φροντίδα των δοντιών μας!  

 Αρχικά ο κύριος Βασιουρής μάς ενημέρωσε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε διάφορα τρόφιμα. Στη συνέχεια, μας έκανε επίδειξη για την ορθή χρήση της οδοντόβουρτσας, επισημαίνοντας τις αρνητικές συνέπειες στην υγεία των δοντιών μας όταν δεν τα φροντίζουμε σωστά. Η εισήγηση έκλεισε με πολλές ερωτήσεις από την πλευρά των παιδιών, στις οποίες ο κύριος Βασιουρής απάντησε με απλό και κατανοητό τρόπο. Τον ευχαριστούμε πολύ για την εξαιρετική του παρουσίαση και υποσχόμαστε να εφαρμόσουμε όλες τις συμβουλές που μας έδωσε!







7 Νοε 2022

Hercules' Presentation

 Αφού ολοκληρώσαμε στην Ιστορία την ενότητα για τους άθλους του Ηρακλή, με τη Γ΄ τάξη προσεγγίσαμε τον μυθικό αυτόν ήρωα μέσα από την αγγλική γλώσσα παρουσιάζοντάς τον. Καθώς στο μάθημα των Αγγλικών είχαμε εξοικειωθεί με το λεξιλόγιο που αφορά τα μέρη του ανθρώπινου σώματος, κάθε μαθητής ανέλαβε να παρουσιάσει ένα σωματικό γνώρισμα του μυθικού μας ήρωα. Έτσι εμπεδώσαμε το λεξιλόγιό μας με μια ακόμη δράση του "Όλοι μαζί, μια ομάδα δυνατή!"