22 Μαρ 2019

Ένα προσκύνημα στα Μετέωρα

Στις 2 Μαρτίου, ημέρα Σάββατο, η τάξη μας πραγματοποίησε ημερήσια εκδρομή στα Μετέωρα. Σκοπός της εκδρομής ήταν να γνωρίσουμε από κοντά ένα μοναδικό φυσικό τοπίο και συγχρόνως ένα σημαντικό κέντρο της βυζαντινής ορθοδοξίας,για να καταλάβουμε καλύτερα ό,τι μαθαίνουμε φέτος στην τάξη. Η εκδρομή μας φυσικά είχε και πολλές στιγμές διασκέδασης.
Έτσι το πρωί του Σαββάτου συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του σχολείου και, αφού τακτοποιηθήκαμε στα λεωφορεία,ξεκινήσαμε για την Καλαμπάκα. Φτάσαμε στον προορισμό μας περίπου στις 11:00 με μια μικρή στάση στον Ευαγγελισμό.

Το πρώτο μοναστήρι που επισκεφτήκαμε ήταν η Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως ή Μεγάλο Μετέωρο. Δυστυχώς το μοναστήρι ήταν κλειστό,γιατί γίνονταν σε αυτό εργασίες επισκευής, ανεβήκαμε όμως αρκετά ψηλά, μέχρι την είσοδό του και από εκεί απολαύσαμε την εκπληκτική θέα. Μετά συγκεντρωθήκαμε όλοι σε ένα πλάτωμα όπου παρουσιάσαμε σύντομα κείμενα με πληροφορίες σχετικές με την ιστορία και τα αξιοθέατα των μοναστηριών. Αυτό γινόταν σε κάθε μονή που επισκεπτόμασταν.

Το επόμενο μοναστήρι ήταν η Μονή Βαρλαάμ. Εκεί μας υποδέχθηκε ένας μονάχος και μας ξενάγησε στο καθολικό της μονής. Μας μίλησε για την ιστορία του μοναστηριού, τους κτίτορες αλλά και για την καθημερινή ζωή των μοναχών από παλιά μέχρι σήμερα. Επίσης, μας βοήθησε να καταλάβουμε την αρχιτεκτονική του ναού και τι αναπαριστούσαν κάποιες από τις τοιχογραφίες του.Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το μουσείο της μονής όπου είδαμε πολύ σημαντικά εκθέματα, χειρόγραφα, βιβλία, εικόνες, ιερά σκεύη και σταυρούς. Σε αυτή την μονή παραμείναμε και για φαγητό. Ευτυχώς ο καιρός ήταν καλός και μπορέσαμε να απολαύσουμε τη θέα των Μετεώρων και την Καλαμπάκα.
Η επόμενη στάση μας ήταν στο μοναστήρι της Αγίας Τριάδος. Η ανάβαση σε αυτόν τον βράχο ήταν κάπως δύσκολη,γιατί έπρεπε να ανέβουμε πολλά και απότομα σκαλιά. Η μονή είναι πολύ μικρή, καθώς το πλάτωμα στην κορυφή του βράχου είναι περιορισμένο. Μοναχούς δε συναντήσαμε εκεί,αλλά είχαμε την ευλογία να  μπούμε στο μικρό Καθολικό της και να ψάλλουμε το «Ευλογητός ει Χριστέ ο Θεός ημών..…».’Ύστερα βγήκαμε φωτογραφίες με θέα τα γύρω βουνά και τον κάμπο.

Η τελευταία Μονή που επισκεφτήκαμε ήταν η Ιερά Μονή του Αγίου Στέφανου. Το μοναστήρι αυτό είναι γυναικείο. Μας υποδέχτηκε μια μοναχή, που μας ξενάγησε στο Καθολικό της μονής και μας αφηγήθηκε τη ζωή, τα θαύματα και το μαρτύριο του Αγίου Χαραλάμπους, στον οποίο είναι αφιερωμένο το Καθολικό. Στο τέλος της ξενάγησης μας έδωσε ευλογία από μία εικονίτσα του Αγίου. Πριν φύγουμε από το μοναστήρι, βγήκαμε αναμνηστικές φωτογραφίες και μετά επιστρέψαμε στα λεωφορεία με προορισμό την Καλαμπάκα.
Εκεί επισκεφτήκαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Μανιταριών. Τα εκθέματα ήταν ομοιώματα μανιταριών και ταριχευμένα ζώα που μας εντυπωσίασαν,γιατί έμοιαζαν πολύ με ζωντανά. Ενημερωθήκαμε αναλυτικά για τα μανιτάρια και για πολλά θηλαστικά και πτηνά της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Όσα είδαμε σε αυτή την εκδρομή,θα μας μείνουν αξέχαστα. Περισσότερο όμως μας εντυπωσίασε το πώς χτίστηκαν τα μοναστήρια σε τόσο μεγάλο ύψος χωρίς τη βοήθεια της τεχνολογίας. Επίσης, μας έκανε εντύπωση το θάρρος των μοναχών που ανέβαιναν στους βράχους των Μετεώρων με το δίχτυ ή ακόμα δυσκολότερα με τις ανεμόσκαλες. Η επιστροφή μας στη Θεσσαλονίκη έγινε με κάποια καθυστέρηση, αλλά μέσα στο λεωφορείο παίξαμε και διασκεδάσαμε πολύ, όλοι μαζί. Ευχόμαστε στο μέλλον να μπορέσουμε να κάνουμε και άλλες τέτοιες εκδρομές, για να γνωρίσουμε και άλλα μέρη της πατρίδας μας.