13 Ιουν 2019

Θεσσαλονίκης περιήγηση

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Είμαι ένας κοσμοναύτης και βρίσκομαι στον διαστημικό σταθμό ‘’Earth’’. Αν και είμαι αρκετά ψηλά, ωστόσο μπορώ να διακρίνω τις τεράστιες πόλεις, με τα μεγαλύτερα αξιοθέατα του κόσμου...
Ξαφνικά, βλέπω κάτι σαν μεγάλο χέρι, και πολλά μικρά κυκλάκια να χορεύουν γύρω του. Είναι η πανέμορφη Ελλάδα. Βάζω τα κιάλια, για να τη δω καλύτερα. Α! Να η λίμνη Τριχωνίδα! Να και ο Όλυμπος! Η Αθήνα! Καθώς προχωράει ο διαστημικός σταθμός και χαμηλώνει το ύψος, μπορώ να κοιτάξω, φορώντας εννοείται τα κιάλια, την πόλη όπου γεννήθηκα, την πολυπόθητη Θεσσαλονίκη.

Πλησιάζουμε πιο κοντά. Τώρα βλέπω να απλώνεται μπροστά μου τεράστιος ο Θερμαϊκός. Να τος ο Λευκός Πύργος! Και η παλιά πόλη, τι όμορφη που είναι! Νομίζεις πως μπορείς να την πιάσεις στην χούφτα σου! Βρισκόμαστε σε ύψος 3 χιλιόμετρα. Διακρίνω τα στενά δρομάκια ανάμεσα απ’ τα σπίτια. Το γήπεδο του Π.Α.Ο.Κ. συναγωνίζεται στη μεγαλειότητα με το Καυτατζόγλειο. Μικρά λιμανάκια, σαν χάρτινα κουτιά, που προσπαθούν να δείξουν μεγάλα μπροστά στον απέραντο ωκεανό, γεμίζουν με λογής λογής καραβάκια. Ο ναυτικός όμιλος! Δεκάδες άσπρες βουλίτσες ξεχύνονται στην θάλασσα, προσπαθώντας να μεγαλώσουν κι άλλο. Ο περιφερειακός δρόμος, σαν τείχος προστατεύει την πόλη, αλλά δεν έχει δεκάδες αλλά χιλιάδες μπιλίτσες. Και πράσινα, πράσινα βουναλάκια απλώνονται, ενώ καθώς απομακρύνεται ο διαστημικός σταθμός, η Θεσσαλονίκη μικραίνει, μικραίνει, ώσπου χάνεται...
Κατερίνα Μόσχου - Ε2

Στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας για τα κτίρια της Θεσσαλονίκης, που διήρκεσε από τον Απρίλιο έως των Ιούνιο, οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης επιβιβάζονται σε ανοιχτό λεωφορείο και περιηγούνται στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Συγχρόνως αναφέρονται στα κτίρια που συναντούν, αρχίζοντας από τα ρωμαϊκά χρόνια και καταλήγοντας στη σημερινή εποχή. Κάθε μαθητής και μαθήτρια μιλάει με φόντο το κτίριο το οποίο ιχνογράφησε και στη συνέχεια χρωμάτισε. Οι παρουσιάσεις των κτιρίων γίνονται με τη χρονολογική σειρά που αυτά κτίσθηκαν. 
Δείτε την ταινία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: