Στο μάθημα της Γεωγραφίας μάθαμε για ένα όργανο προσανατολισμού, την πυξίδα. Μέσω της μαγνητικής βελόνας που διαθέτει, μας προσανατολίζει προς τον Βορρά! Με απλά υλικά μάθαμε να κατασκευάζουμε τη δική μας πυξίδα! Πήραμε ένα βαθύ πήλινο σκεύος, μια καρφίτσα και ένα μικρό κομμάτι φελλού. Βάλαμε μέσα στο κομμάτι φελλού την καρφίτσα (που ήταν ήδη μαγνητισμένη) και περιμέναμε να δείξει τον Βορρά! Μόλις σταθεροποιήθηκε, ακολουθήσαμε τον δρόμο που μας έδειχνε μέχρι που ανακαλύψαμε την έκπληξη στην οποία μας καθοδηγούσε!
Μαρία Μαντρατζή – E1
Παιχνίδι με την πυξίδα
Στην Ε΄ τάξη στο μάθημα της Γεωγραφίας μάθαμε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα και τη χρήση της πυξίδας. Για να εμπεδώσουμε όσα διδαχθήκαμε, φτιάξαμε τις δικές μας πυξίδες και χωριστήκαμε σε δυάδες. Χρησιμοποιήσαμε πήλινα δοχεία στα οποία σημειώσαμε τα σημεία του ορίζοντα, τα γεμίσαμε με νερό και μέσα τοποθετήσαμε μία καρφίτσα περασμένη σε ένα μικρό κομματάκι από φελλό μπουκαλιού. Έπειτα βγήκαμε στην αυλή, τοποθετήσαμε τα δοχεία στο έδαφος και η καρφίτσα – έχοντας μαγνητικές ιδιότητες – μας έδειξε προς τα πού είναι ο Βορράς.
Στο μεταξύ, οι δάσκαλοί μας είχαν κρύψει ένα κουτί με καραμέλες στην αυλή. Γεμάτοι αγωνία ακούσαμε τους δασκάλους μας να μας λένε πως οι καραμέλες βρίσκονται σε κάποιο σημείο βορειοανατολικά... Φυσικά, τις βρήκαμε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και τις μοιραστήκαμε! Με αυτό τον διασκεδαστικό τρόπο, λοιπόν, μάθαμε να προσανατολιζόμαστε και είναι βέβαιο πως ένα παιχνίδι μένει πιο εύκολα στο μυαλό από τη θεωρία του βιβλίου!
Δέσποινα Χατζόγλου – E2
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου