8 Ιουλ 2019

Η Ε΄ τάξη στην Καστοριά και τις Πρέσπες

Το τριήμερο 7, 8 και 9 Ιουνίου 2019, οι δάσκαλοι και οι γονείς των μαθητών/τριών της Ε΄ τάξης συνόδεψαν τα παιδιά τους σε μια εκπαιδευτική επίσκεψη, τριήμερης διάρκειας, στην Καστοριά και τις Πρέσπες.
Αναχωρήσαμε μετά τη λήξη των μαθημάτων της Παρασκευής και φθάσαμε το απόγευμα στην Καστοριά. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο, επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο της πόλης και στη συνέχεια γευθήκαμε τους καστοριανούς μεζέδες σκορπισμένοι στις ταβέρνες της παλιάς πόλης. Η μέρα τελείωσε με τραγούδια από τον κ. Σταμάτη στη βεράντα του ξενοδοχείου, με θέα τη νυχτερινή φωτισμένη πόλη.
Το Σάββατο το πρωί εκπαιδευτική μας ημέρα άρχισε από τον Λιμναίο οικισμό του Δισπηλιού. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο Ενυδρείο ψαριών γλυκού νερού. Το κατ΄ εξοχήν μέρος του προγράμματος περιελάμβανε ξενάγηση σε τρεις βυζαντινούς ναούς της Καστοριάς από το τον κ. Γιώργο. Οι ναοί αυτοί είναι κλειστοί, αλλά τους άνοιξε ειδικά για μας υπάλληλος του Βυζαντινού Μουσείου. Αρχίζοντας από την Παναγία την Κουμπελίδικη, που είναι ο πιο χαρακτηριστικός ναός της πόλης και συνεχίζοντας στον Άγιο Νικόλαο και στην παλιά μητρόπολη των Ταξιαρχών, μάθαμε πολλά νέα πράγματα, επαναλαμβάνοντας συνάμα όλα εκείνα που ήδη γνωρίζαμε από τη βυζαντινή ιστορία. Σ΄ αυτό βοήθησε κι ένα παιχνίδι ερωτήσεων στο οποίο διαγωνισθήκαμε καθ΄ομάδες.
Μετά οι δάσκαλοι μας παρέδωσαν στους γονείς μας, για ένα μεσημεριανό διάλειμμα.
Αμέσως μετά κάναμε έναν μεγάλο περίπατο στον παραλίμνιο δρόμο και επισκεφτήκαμε πρώτα το Σπηλαιο του Δράκου και στη συνέχεια την Παναγία τη Μαυριώτισσα, μέσα στον ναό της οποίας ψάλαμε το «Άξιον εστί...». Ένα παγωτό μας δρόσισε, πριν πάρουμε τον δρόμο για το λεωφορείο, το οποίο μας πήγε στο χωριό Μαυροχώρι, όπου επισκεφθήκαμε το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων.
Την Κυριακή το πρωί, αφού παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία στον ναό των Αγίων Πάντων, Κατευθυνθήκαμε βόρεια και καταλήξαμε στο χωριό «Μελάς», όπου βρίσκεται το σπίτι στο οποίο σκοτώθηκε ο ήρωας του Μακεδονικού Αγώνα.
Μετά το λεωφορείο πήρε τον δρόμο για τις Πρέσπες. Όταν φθάσαμε στη Μικρή Πρέσπα, διασχίσαμε τη γέφυρα των 700 μέτρων και πατήσαμε το νησάκι του Αγίου Αχιλλίου. Στα ερείπια της αρχαίας βασιλικής 12 μαθητές και μαθήτριες ανακοίνωσαν πληροφοριακά στοιχεία για την περιοχή.
Αμέσως μετά φύγαμε για τους Ψαράδες, το χωριό που βρίσκεται στην παραλία της Μεγάλης Πρέσπας. Εκεί επιβιβασθήκαμε σε ταχύπλοες βάρκες και ανοιχτήκαμε στα νερά της λίμνης. Είδαμε τις βραχογραφίες και αποβιβαστήκαμε στο ασκηταριό της Παναγίας Ελεούσας. Σ΄ όλη τη διαδρομή σμήνη πελεκάνων και άλλων υδρόβιων πουλιών άνοιγαν τα φτερά τους, θορυβημένα από την παρουσία μας.
Αφού φάγαμε στις ψαροταβέρνες του χωριού, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής με ένα ενθύμιο-βραβείο, για τον εκπαιδευτικό διαγωνισμό της προηγούμενης μέρας.

Οι εικόνες και η σύντομη ταινία που μπορείτε να δείτε παρακάτω, θα σας δώσουν μια «γεύση» από την εκδρομή και θα μας επιτρέψουν να τη θυμόμαστε για πάντα.