11 Οκτ 2019

Αργυρόκαστρο - Επίσκεψη στην «Πνοή Αγάπης»

Με το αδελφοποιημένο σχολείο «Πνοή Αγάπης» του Αργυροκάστρου της Βόρειας Ηπείρου είχαμε και πριν από λίγους μήνες επαφή μέσω skype. Το Σάββατο 5 Οκτωβρίου μας δόθηκε η ευκαιρία να ειδωθούμε κι από κοντά. Φθάσαμε στα σύνορα το πρωί και ο κ. Θεόδωρος Κέσκος, διευθυντής του Λυκείου του Αργυροκάστρου «Πνοή Αγάπης», μας έκανε την πρώτη ενημέρωση και μας οδήγησε στο χωριό Βουλιαράτες, στον ναό της Αγίας Σκέπης, όπου βρίσκεται και το κοιμητήριο των Ελλήνων στρατιωτών που έπεσαν στα αλβανικά βουνά το 1940. Εκεί ο π. Ιωάννης, της Ι.Μ. Αργυροκάστρου , τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση πάνω από το κιβώριο με τα οστά ενός Έλληνας αεροπόρου.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο Αργυρόκαστρο και πρώτα πήγαμε στο κτίριο της Μητροπόλεως, όπου μας υποδέχθηκε ο σεβασμιότατος μητροπολίτης κ. Δημήτριος.

Κατηφορίσαμε προς το Σχολείο, όπου μας περίμεναν οι μαθητές και μαθήτριες της Στ΄ τάξης με τις δασκάλες τους. Ψάλλαμε στον Ι.Ν. της Αναστάσεως, που βρίσκεται στον χώρο του σχολείου και μετά δώσαμε και πήραμε δώρα αγάπης.

Ακολούθησε παιχνίδι στην αυλή του σχολείου και μετά φάγαμε και χορέψαμε στην αίθουσα δεξιώσεων. Περιηγηθήκαμε στις αίθουσες και μετά όλοι μαζί ανηφορίσαμε για το ονομαστό κάστρο της πόλης.

Αποχαιρετίσαμε με συγκίνηση τους συμμαθητές μας της «Πνοής Αγάπης» και τους προσκαλέσαμε να έρθουν κι αυτοί να τους φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας.
Την επόμενη μέρα, μετά τη Θεία Λειτουργία, επισκεφθήκαμε με το καραβάκι της γραμμής το Νησί της λίμνης των Ιωαννίνων και περπατήσαμε στα δρομάκια. Πήγαμε στην Ι.Μ. Αγ. Παντελεήμονα, όπου βρίσκεται το «Μουσείο του Αλή πασά» και στη συνέχεια θαυμάσαμε τις πολλές τοιχογραφίες της ανακαινισμένης μονής Φιλανθρωπηνών.

Τέλος, αφού επισκεφθήκαμε το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων στο Μπιζάνι, κάναμε μια δίωρη στάση στο Μέτσοβο, πριν φθάσουμε αργά το απόγευμα στο Σχολείο.

Στιγμές από την εκδρομή μας μπορείτε να δείτε στην ταινία που ακολουθεί.