6 Ιουλ 2025

ΤΝ – Πρώτες γνώσεις – Εργασία 6η: Περασμένα χρόνια


Στ΄ τάξη, 3ο τρίμηνο: Εισαγωγή στις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) με τη χρήση του διαδικτυακού εργαλείου
ChatGPT αλλά και άλλων σχετικών online εργαλείων.

Περιγραφή εργασίας που ακολουθεί:

1) Στο μάθημα των Ελληνικών διδάσκονται τα είδη της ομοιοκαταληξίας. Οι μαθητές/τριες γράφουν το δικό τους ποίημα – τρεις τετράστιχες στροφές.

2) Ζητούν από το ChatGPT να τους γράψει τρεις τετράστιχες στροφές, δίνοντάς του μόνο τις ομοιοκατάληκτες λέξεις.

3) Ζητούν την απαγγελία του ποιήματος αυτού από ένα άλλο εργαλείο (text to speech).

4) Ζητούν από το ChatGPT τη δημιουργία τριών εικόνων, μιας για κάθε στροφή του ποιήματος (text to image).

5) Ζητούν τη μελοποίηση του ποιήματος που δημιουργήθηκε από την ΤΝ, ώστε να γίνει τραγούδι.

6) Γράφουν με λίγα λόγια τι τους εντυπωσίασε μέχρι τώρα από τη χρήση της ΤΝ και πώς νομίζουν ότι θα εξελιχθεί· στη συνέχεια ζητούν από το ChatGPT να τους αναπτύξει τις αρχικές τους ιδέες  σε ένα δομημένο κείμενο 300-350 λέξεων.

Η εργασία της μαθήτριας Δανάης Σιδηροπούλου του Στ3

Εντολή στο ChatGPT: 

«Γράψε ένα κείμενο περίπου 300-350 λέξεων το οποίο θα βασίζεται στις παρακάτω φράσεις: «Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ισχυρή, Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει τους ανθρώπους, Η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει πιθανότατα μεγάλη επιτυχία στο μέλλον » και θα έχει θέμα το εξής: «Τι κατάλαβα για τη βοήθεια που μπορεί να μου προσφέρει η ΤΝ; Πώς φαντάζομαι ότι θα εξελιχθεί στο μέλλον;».

 Απάντηση του ChatGPT:

Τι κατάλαβα για τη βοήθεια που μπορεί να μου προσφέρει η ΤΝ; Πώς φαντάζομαι ότι θα εξελιχθεί στο μέλλον;

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ισχυρή. Αυτό το συνειδητοποίησα περισσότερο όσο άρχισα να τη γνωρίζω και να την χρησιμοποιώ στην καθημερινότητά μου. Μπορεί να κάνει σύνθετους υπολογισμούς, να επεξεργάζεται τεράστιο όγκο δεδομένων και να δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα που κάποτε απαιτούσαν ώρες ή και μέρες έρευνας. Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει πολύ τους ανθρώπους, και αυτό το βλέπω σε πολλούς τομείς: στην εκπαίδευση, στην ιατρική, στην τεχνολογία, ακόμα και στην ψυχαγωγία.

Προσωπικά, με έχει βοηθήσει να μάθω πιο γρήγορα, να λύνω ασκήσεις, να οργανώνω το χρόνο μου και να ανακαλύπτω πληροφορίες που διαφορετικά θα μου έπαιρνε πολύ χρόνο να βρω. Είναι σαν ένας βοηθός που είναι πάντα δίπλα μου, έτοιμος να με στηρίξει, να μου προτείνει λύσεις, αλλά και να με κάνει να σκέφτομαι διαφορετικά. Δεν αντικαθιστά την προσπάθειά μου, αλλά την ενισχύει.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει πιθανότατα μεγάλη επιτυχία στο μέλλον. Φαντάζομαι ότι θα εξελιχθεί τόσο ώστε να είναι ακόμα πιο «έξυπνη» και ανθρώπινη στην επικοινωνία της. Ίσως οι άνθρωποι να έχουν δίπλα τους προσωπικούς ψηφιακούς βοηθούς που θα γνωρίζουν τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους, προσφέροντας προσωποποιημένες λύσεις. Στην υγεία, ίσως να προβλέπει ασθένειες πριν εμφανιστούν. Στην εκπαίδευση, ίσως να δημιουργεί προγράμματα μάθησης ειδικά προσαρμοσμένα σε κάθε μαθητή.

Φυσικά, η δύναμη αυτή πρέπει να χρησιμοποιείται με υπευθυνότητα. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εργαλείο. Αν το χρησιμοποιούμε σωστά, μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο. Αυτό που κατάλαβα είναι πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι κάτι μακρινό ή «ρομποτικό»· είναι ήδη εδώ, δίπλα μας, και μας βοηθάει κάθε μέρα. Το μέλλον της είναι συναρπαστικό – και σίγουρα θα είναι κομμάτι και του δικού μου μέλλοντος.

Δημιουργία ποιήματος από το ChatGPT και αντίστοιχων εικόνων. Απαγγελία από bot ΤΝ.

Ομοιοκατάληκτες λέξεις για ομοιοκαταληξία:

Ζευγαρωτή: «δημοτικού-παιδικού»-«μοναδική-αλλαγή»

Πλεκτή: «αυτά-χρονιά»-«ζωντανά-τρομακτικά»

Σταυρωτή: «αυλή-αρχή»-«γαλλικών-μαθηματικών»


Μελοποίηση του ποιήματος:

Δεν υπάρχουν σχόλια: